Att låta killen titta på porr.. Eller inte?

Tjejer, tjejer..

Som jag har förstått det så är ni några stycken som ogillar eller rent av hatar att pojkvännen tittar på porr, inte sant?
Därför känns det som att jag nu har något jag måste reda ut, hehe.

Bara för att pojkvännen tittar på porr ibland betyder inte det att han tycker att du är otillräcklig, ful eller vad det nu är du tror. Tvärtom så tycker han antagligen att du är den finaste tjejen i världen och han älskar att ha sex med dig! Porren är bara något han har vid sidan om och helt ärligt, det är väl inget att bry sig om?

Bara för att jag säger att det inte är något att bry sig om så menar inte jag att jag tycker det är fel av tjejer som inte godkänner att deras pojkvänner tittar på porr, jag kan på ett sätt förstå att det kan kännas jobbigt för många men jag själv har aldrig haft några problem med det. Men om jag skulle ha haft emot det så hade jag nog inte känt att jag hade haft rätten att inte låta honom titta, det är ju trots allt han själv som bestämmer det.

Då det kommer till att bli upphetsad och kåt är killar och tjejer väldigt olika, det vet vi alla! För att bli kåt räcker det ofta med att se flickännen naken i några sekunder, för killen, medan det för tjejen krävs lite mer (no shit?). Och om de nu har förmågan att kunna bli kåta och kunna tillfredsställa sig själva till en porrfilm eller vad det nu kan vara, så ska vi väl låta dem göra det?

Tänk om situationen varit omvänd, om det hade varit så att det istället var vi tjejer som hur lätt som helst hade kunnat onanera och komma till en porrfilm, och killen då förbjudit oss - Vad hade vi gjort då egentligen? Och hade vi inte tyckt att han varit jäkligt taskig som hade haft det kravet? Hade vi ens brytt oss om vad han hade sagt?

Jag kan bara svara för mig själv och jag säger som så.. Hade jag kunnat bli kåt av en porrfilm och dessutom kunnat komma till den så hade jag onanerat varje dag, killen hade fått säga vad han vill, men jag tror inte jag hade brytt mig. Hade man haft den turen som många killar har, turen att ha den där on/off kåt-knappen installerad i kroppen, så är det ju självklart att man hade använt den. Inget konstigt med det!

Jag tycker inte att ni ska må dåligt eller känna er otillräckliga bara för att killen ibland tittar på porr. Det är inget han gör för att tycker att något fattas i ert eget sexliv, det är bara något som gör honom kåt, något som för honom gör det skönare att runka.. Det är i alla fall vad jag tror, vad tror ni?

Tycker ni det är fel att era pojkvänner tittar på porr? Och, har ni någon gång sagt åt honom att det är något han inte får göra?


Kommentarer
Postat av: J

Jag tycker du har helt rätt.
I mitt senaste förhållande var det faktiskt tvärtom; jag kollar gärna på porr (tillsammans med kompisar för det mesta och sällan för att bli kåt) medans pojkvännen ogillade, för att inte säga hatade, porr.
Dom gånger han visste att jag kollade eller hade kollat brukade han gnälla lite, men aldrig förbjuda mig från att kolla på det.
Eftersom jag själv kollar så kan jag ju heller inte förbjuda min pojkvän att göra det, accepterar han att jag kollar så accepterar jag att han gör det.

2008-04-15 @ 18:26:54
Postat av: Egoina

Vissa killar gillar inte att tjejen använder dildo.. ta upp det också ;)

2008-04-15 @ 18:39:10
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Michaela

klart han får kolla på porr om han vill det, enligt mig kan man aldrig förbjuda en annan person att göra något. Bäst är ju om man kan titta tillsammans, om tjejen inte har något emot det :)

2008-04-15 @ 19:10:40
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: emelie

ser ingen anledning till att ha åsikter om killens porr-tittande eller inte. Lika lite, som Egoina skrev, som killen har med att göra ifall tjejen använder dildo.

2008-04-15 @ 19:34:58
URL: http://www.majmelajd.blogg.se
Postat av: Catrin

Du har SÅ rätt!

2008-04-15 @ 19:35:46
URL: http://xenobia.blogg.se/catrinsnyablogg
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

Jag skulle ta illa upp som fan och jag skulle inte vilja att min pojkvän kollade på andra tjejer även om det är i filmer.

(Vad jag vet, så kollar inte min pojkvän på porr, jag har redan nämt att jag inte skulle gilla det!)

Det är inte okej, sålänge man inte tittar tillsammans eller har kommit överäns om att man får kolla på porr när man inte är med varandra.

Om tjejen mår dåligt över det är det ju fel, hur kan man som pojkvän göra något som känns obehagligt och jobbigt för flickvännen som han "Älskar!?" bara för att få en ynka orgasm i sin ensamhet?

Om man inte kommer överäns om att det är okej, måste man välja tjejen eller porren tycker jag.
Det är inte okej att göra något om personen verkligen mår dåligt över det.
Och är verkligen porr så viktigt?, nej.

2008-04-15 @ 19:41:09
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Linda

Jag har inget emot det alls, njuter han av de så självklart så ska han få de, som jag har mina knep när jag vill onanera. Sen kan jag sitta med honom och titta och bli kåt av det som att se ensam. Att förbjuda han att runka till porrfilmer är ju som om han skulle förbjuda mig att leka med min dildo.

2008-04-15 @ 19:54:38
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag håller med cecilia. det måste vara ok med båda. jag tycker inte det går att jämföra porr&dildo, då dildon inte förställer människor utan bara är en leksak. Och emelie: Det angår den andra i allra högsta grad. Det är en del av förhållanden, att man blir en del av varandras liv och beslut. Om den ena mår dåligt av vad den andra gör, måste man diskutera det och komma till en gemensam lösning. Det håller inte med "vad jag gör i min ensamhet ska du skita i".

2008-04-15 @ 20:06:58
URL: http://beehverjefvel.blogg.se
Postat av: Maria

Det beror på hur killen kollar. Om man märker att han hellre sitter uppe och surfar än att gå och lägga sig med sin tjej är det fel. En tjej som vill ha sex med sin kille men som blir bortvald pga. porren är aldrig sunt. Kollar han däremot när tjejen inte vill ha sex eller när han är ensam är det mer normalt. Jag stör mig inte på att min kille kollar porr men märker jag att han hellre drar en runk än går 4 meter mot mig och hånglar upp mig blir jag sur. Jag kollar oxå porr och det är av nyfikenhet, kåthet eller bara ren tristess. Är han hemma kan vi kolla ihop, är jag själv onanerar jag skönt till porren men jag sparar mig om jag vet att det kan bli sex lite senare. Hellre äkta vara än porr.
Däremot hade jag en kille som var helt tokig i en viss sak inom porren som inte jag gillade och ju mer han kollade på just denna sak, ju mer fixerad blev han att vi skulle göra "grejen". Det var heller inte bra. Ett nej är ett nej och det går inte att tjata sig till ex. anal, oral eller ansiktssprut om tjejen inte vill, lika lite som tjejen ska kunna tjata sig till samma saker om inte killen vill. Porr får inte bli istället för, eller osunt så de vanliga gränserna raseras för man tror på porren och det man ser är verkligt och så det ska vara. Rå hårdporr är gjort för att man ska runka till det, gjord av män för män och kvinnor irl har ingen plats där- tyvärr.

2008-04-15 @ 20:47:35
Postat av: J

Om man tycker det är jobbigt att ens pojkvän kollar på porr så får man ta upp det med honom, men man kan aldrig förbjuda honom. Du vet ju inte vad han gör när du inte är där, eller hur?
Varför inte ta några porriga foton till honom som han kan kolla på istället för porr? ;)

2008-04-15 @ 20:57:22
Postat av: petra

jag tycker inte det är fel - om han gör det på rätt sätt, är det så att han blir upphetsad av det och sitter och onanerar så skulle det inte vara så kul. men om han gör det för att han rent av tycker detär kul så ja, why not? och varför inte göra det lite roligare och kolla MED han? ;D

2008-04-15 @ 20:57:28
URL: http://petriiich.blogg.se
Postat av: K, en som bor långt ifrån sin kärlek

Tkr att de itne är så farligt,lix när han kollar på de kollar jag oxå på nån porr, och oftast pratar vi med varandra i telefon då vi sitter o kollar på porr, i och med han bor långt långt ifrån så blir de mest saknad när vi kollar på porren, båda fantiserar om varandra, allså de e inte porrstjärnan o killen vi ser utan Oss själva.
men de roliga e att han blir inte hård av porren XD
utan han blir hård när jag visar mig i cam osv ;)
Tkr att de e ok så längde de e och för båda,
lixom både han o jag kollar så.

2008-04-15 @ 21:14:54
Postat av: Victoria

Upp till honom vad han vill göra. Skulle inte störa mig iallafall. Man kan liksom inte förbjuda någon att göra något ändå..

2008-04-15 @ 22:11:55
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag håller med många andra här, om att det är lugnt att pojkvännen tittar på porr - sålänge det inte blir "istället för".
Men jag tror inte riktigt på det att dildon "bara är en leksak". Killarna älskar sina kukar (små som stora!), och tar man fram en stor dildo så kan jag mycket väl tänka mig att de känner sig odugliga.

Jag menar, tänk om han skulle komma hem med en extra trång lösfitta. Då hade jag kännt mig dålig !

2008-04-15 @ 23:30:44
URL: http://sandyfraction.blogg.se
Postat av: Dragana

Så länge det inte på något sätt påverkar mig och honom, så får min kille göra som han vill.
Jag menar, jag har inget emot att han tittar på porr. Det är hans beslut.

2008-04-15 @ 23:52:59
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: Linda

Sandra: Jag håller med dig full ut. Låt dem hålla sig till porren, och följ med. Sen att de kan bli ett utbyte handlar nog inte bara om att han njuter mer, tjejen i fråga har nog en del i det med. På olika sätt.

2008-04-16 @ 15:01:39
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Julia

läs http://juliaberg.blogg.se/1208352357_porr.html

2008-04-16 @ 15:37:15
URL: http://juliaberg.blogg.se
Postat av: Michaela

Vissa skriver att killen kollar på en annan tjej: När jag tittar på porrfilm är det inte killen jag blir tänd på och tittar på. Det är väl i de flesta fallen inte tjejen/killen direkt som gör en kåt utan själva "handlingen" och helheten. Dåligt förklarat, men jaja :P

2008-04-16 @ 17:04:39
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag tycker ens partner ska kunna bli kåt av att tänka på den andra. Tänka på mig och bli kåt. Inte se på någon annan och bli kåt på den istället. Eller både och.

Det är väl ganska uppenbart att något måste saknas om man inte kan bli kåt på sin egen partner. Blir man kåt när man ses kan man väl fantisera om sin partner. Blir man inte kåt då så kan man nog ta sig en liten funderare på varför.

Dessutom tycker ingen det är fel att en tjej används som något slags redskap för att någon ska bli kåt?

Plus, jag kan bli lätt lika kåt som en kille kan.

2008-04-16 @ 23:41:00
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: michis

kasta bort myten om att killar är kåtare en tjejer på en gång tycker jag!

2008-04-17 @ 10:32:29
URL: http://michaeala.blogg.se
Postat av: Sandra

I mitt förhållande är det mest jag som tittar på porr, eller så gör vi det tillsammans. Men han tittar aldrig på porr ensam. Och vi gör det inte heller för att vi blir "kåta" av det, utan helt enkelt för att vi tycker att det är kul. Jag tycker inte att det är något fel alls på porr, fast det är ju en smaksak.

2008-04-19 @ 17:48:21
URL: http://sandrino.blogg.se
Postat av: Johanna

men de där sitter ju absolut i hur tjejen tycker och tänker om sig själv..
jag säger hellre att jag vet att killen får utlopp för sina lustar i vårat hem än att han går o glör de med någon annan... Jag har haft för en vana att alltid ta upp porr med en ny partner och säga att jag tycker att de är okej... För att man mår så mycket bättre som tjej när man VET att killne kollar på porr än att killen döljer de och man kommer på de...För då känns de fel..Då känns de som att killen döljer något som jag inte accpeterar..Därför är de bättre att acceptera och veta än att säga nej och komma på...
Sen tycker jag inte att porr är nåt att bry sig om då tjejerna i porrfilmer inte ågr att nå.. jag menar ens partner kan inte svika en eller dra för en brud i en porrfilm,, låt han runka om han vill ...han måste fortsätta ha sitt privat liv fast han skaffar förhållnade... Nae... jag säger att de är helt okej... bara jag får vara med då och då:P
Och att man inte döljer de utan är rak.
//Johanna

2008-04-19 @ 21:50:47
URL: http://onlyonelife.blogg.se
Postat av: Linda

Jag vill inte att min pojkvän ska se porr, jag känner mig otillräcklig och förstår inte varför han måste kolla på andra när han har mig. Jag ligger inte och onanerar till andra och jag klarar mig fint, varför skulle inte min pojkvän göra det med då?
Jag har aldrig förbjudit min pojkvän att kolla på porr, han väljer själv. Men han vet att jag blir fruktansvärt ledsen när han gör det, och han säger att kolla porr inte är ett måste för honom, så han låter bli. :)

2008-04-29 @ 19:14:32
URL: http://llnda.bloggspace.se
Postat av: Sandra

jag har sagt till min pojkvän att han får kolla på porr bara han inte drar in mig i det och att han inte säger saker som: "den där bruden skulle inte vara fel att sätta på". jag bryr mig inte så länge det inte påverkar vårat förhållande och sexliv

2008-07-27 @ 16:24:07
Postat av: Alexandra

Minpojkvän har slutat kolla på porr sen vi blev ihop. Han gillar inte ens att runka själv längre, för att det känns som att han sviker mig, hihi. Han tkr det känns onödigt också eftersom att t.ex en avsugning är much better. Men ibland är de ju tvungna att rensa rören!

2008-08-12 @ 10:43:28
Postat av: Patty

"Porren är bara något han har vid sidan om och helt ärligt, det är väl inget att bry sig om? "



Då skulle han lika gärna kunna ha en liten lover. han bryr sig ju endå mer om mig, right?

Det är ju bara något han har vid sidan om?

2008-12-26 @ 16:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0