Hur ska jag kunna lita på honom?

Hej, jag har en fråga som jag hoppas att du kan svara på :)
Det är så här att min pojkvän var otrogen mot mej för flera månaders sen. Även fast jag "visste" vad han hade gjort så vägrade han erkänna ända tills hans kompis som var med honom erkände. Så frågan är hur ska jag kunna lita på honom, och hur mkt ska jag fråga om vad som hände?

Tack på förhand
:)

/ Linnea

Tyvärr kan jag inte svara på hur du ska kunna lita på honom igen eftersom att jag inte vet varken hur han eller du är som person. Men visar han att han ångrar sig, inte bara genom att säga det utan verkligen får dig att förstå att han ångrar sig och mår dåligt över det, så kanske det är så att du kan förlåta honom och återigen lita på honom. Men jag tycker verkligen du ska vara försiktig.

Du har all rätt att få veta exakt vad det var som hände och vill han fortsätta vara tillsammans med dig, så besvarar han dina frågor. Jag tror att det är väldigt viktigt för er att han är ärlig och berättar nu efter det han gjort, för att du nånsin ska kunna lita på honom igen. Vägrar han att berätta så anser jag det vara ett tecken på att han inte riktigt bryr sig om dina känslor, eller om ert förhållande. Visst kan det vara jobbigt för dig att få reda på exakt vad det var som hände, men jag tror ändå det behövs om ni ska kunna fortsätta vara tillsammans, om det är det du vill..

Kommentarer
Postat av: Emily Kane

jag kan inte säga hur du ska göra, men jag skulle aldrig ens fundera över att förlåta otrohet!

2008-09-01 @ 11:59:34
URL: http://emilykane.webblogg.se/
Postat av: Mia

Jag förlät min pojkvän. Jag hade vart iväg till en kompis över en helg och när jag kom tillbaks så kände man på sig att de va något på tok. Han berättade i första hand att han hade vart otrogen, och som följd så frågade jag ut honom på allt som jag kom på att jag kunde fråga om. Var inte den bästa tiden i livet och de tog ett tag innan jag litade på honom igen. Men efter allt så känner jag att de var värt all mörda och besvär att INTE göra slut och lämna allt.

2008-09-06 @ 10:17:28
URL: http://mizfiz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Som Emily skriver här uppe, att hon inte skulle förlåta, så sa jag också innan det hände mig. Man kan egentligen inte säga att man inte kan förens man hamnat i den situationen. Jag har förlåtit, men det jobbiga är ännu inte över. Känslorna svajar, men jag vet att han ångrar sig. Du får helt enkelt ta din tid på dig att komma över det och för att kunna lita på honom igen. Berätta för honom vad du behöver just nu. Älskar ni varandra, så kommer ni igenom det här! Lycka till tjejen!

2008-09-06 @ 15:35:49
Postat av: Linnéa

tack så mkt för kommentarerna :) <3

2008-09-07 @ 20:41:18
Postat av: Linda

Otrogen är man väl för att något är fel i förhållandet oftast? Jag skulle kunna förlåta om han visar att han ångrar sig och beroende på vart de är och me vem..

Hmm för mig är de mycke som ska spela in,hehe,men som sagt..beroende på varför så kan jag nog förlåta. Något jag däremot inte skulle ta är om han ljugit o de eller gjort de fler ggr

2008-09-11 @ 09:37:19
URL: http://lendaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0