Ja, hur bär man sig åt egentligen?

Hej Eden!

Först och främst vill jag bara säga att din blogg äger :)
Sen undrar jag om du kanske kan skriva ett inlägg om hur man bäst återhämtar sig efter ett förhållande så att säga och om hur man bäst kommer över sitt ex!
 
Mina bästa tips är
  • Ben and Jerrys
  • Goda vänner
  • Riktigt usla romantiska komedier att snyfta ut till
Tack på förhand :)

Jag själv har ingen direkt erfarenhet av hur man bäst återhämtar sig efter att ett förhållande tagit slut, däremot skulle jag vilja att alla ni som någongång varit illa tvugna att ta er igenom det, skriver en rad i kommentarerna eller mejlar mig om ni så känner för det. Tror att det hade kunnat vara till hjälp för ganska många läsare faktiskt!

Som sagt, jag har ingen erfarenhet av det själv, men jag tror ändå att vännerna är ett måste för att man ska kunna klara sig igenom det, även familjen.
Jag hoppas att ni slipper vara med om det då jag kan tänka mig att när man väl befinner sig i situationen, inte ser någon lösning och allt bara känns alldeles värdelöst. Usch!


Kommentarer
Postat av: Elin

Man umgås med kompisar, äter god glass och efter ett tag så känns det lättare och då kan man gå vidare. Vissa människor tar det lång tid att komma över och vissa inte. Man måste bara ge det tid och tillåta sig själv att vara ledsen!

2008-07-09 @ 21:17:47
URL: http://elinmix.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lägg ner "bara vara vänner"- grejen med en gång. Det gör bara ont, bryt istället all kontakt även om det är svårt. Tillåt dig själv att gråta, tillslut sinar även tårar. Prata med någon, om du kan. Det är ok att vara ledsen, och det är ok att vara arg:)

2008-07-09 @ 23:11:14
URL: http://beehverjefvel.blogg.se/
Postat av: Egoina

Bryt ALL kontakt. Inget prata på msn, inget snoka på lunar (eller whatever:P) och gör saker hela tiden. Sitt inte hemma och fundera. Umgås med vännerna och skaffa ev. en hobby. Var upptagen hela tiden så att du har annat att tänka på! Och sen.. det mest effektiva (möjligtvis efter ett tag), träffa någon annan! :D Och den nya kommer vara så underbar att du dör. Typ.

2008-07-10 @ 08:48:07
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Egoina

hmm.. kanske skulle varit anonym :P skitsamma

2008-07-10 @ 08:48:29
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Dragana

Håller med om att man ska bryta all kontakt och så, men det beror ju också på vad det är för förhållande! Hehe.

Har det varit ett riktigt bra förhållande och man vet att man aldrig kommer att glömma killen, så finns det inget man kan göra för att komma över honom. Dvs om man inte klipper ut honom från ens liv på alla sätt och vis och gråter floder i ett par månader! Men så fort man ser honom ute på gatan eller något kommer man att få tillbaka gamla känslor oavsett om man är i nytt förhållande eller inte. Så det går inte att helt kommer över det!

Har det varit ett dåligt och jobbigt förhållande och man vill bara glömma bort killen och allt.. Så gör man som jag, ringer sina bästa, mest biffiga killkompisar och ber de att läxa upp lilla killen åt en, och då mår man så mycket bättre kan jag lova! =))

2008-07-11 @ 16:14:25
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: xy

jag blev dumpad idag.

2008-07-11 @ 23:32:40
Postat av: Hanna

kramar xy

2008-07-12 @ 20:11:27
URL: http://beehverjefvel.blogg.se/
Postat av: a.k

bryta all kontakt till en början låter som en bra idé, men jag är faktiskt bästa vän med mitt ex idag. Något som jag är otroligt glad över.



Vårat förhållande var väldigt konsitgt, men han är en väldigt intellektuell och speciell person. Det gäller ju att välja sina vänner. Man ska inte välja bort vissa bara för att man har ett jobbigt förflutet ihop, tänk vad man kan gå miste om! däremot måste man se till att man är helt över killen innan man tar upp kontakten igen så att man itne går i hemlighet och hoppas att det kan bli något någon gång kanske kasnke kanske, ni vet?

2008-07-14 @ 18:59:01
URL: http://[email protected]
Postat av: michaela

man kan vara kompis med sitt ex men jag håller med om att det måste brytas kontakt helt ett tag till man kommit över personen.

2008-07-14 @ 23:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0