Allergisk mot sperma, eller?

Kan man vara allergisk mot sperma?
Jag har fått en massa utslag på kroppen efter att han har sprutat på mig..

/ Trogen läsare

Hittade en artikel om det här.

Ja, tydligen kan man vara allergisk mot sperma, läs artikeln!
Hade jag varit du hade jag gått till ungdomsmottagningen för att kolla upp det, det kan ju vara så att det är något annat, om inte så finns det säkerligen botemedel.

Så vet du om du är drabbad:

bo Du har svårt att andas efter samlaget.

bo Det kliar och bränner runt könsorganet.

bo Rodnad uppstår kring könsorganet och försvinner efter några timmar.

bo Du får utslag någonstans på kroppen.

bo Oftast dyker symptomen upp cirka en halvtimme efter samlaget, men i vissa fall dröjer det upp till några timmar eller dagar.


Kondom bästa skyddet

 - Skyddar mot det mesta.

bo Vid lindriga besvär: läkare sprutar in utspädd sperma i vaginan var tjugonde minut under några timmars behandling.

bo Vid svåra besvär: allergisprutor med små mängder sperma injiceras under flera veckor.

bo Vid båda behandlingarna krävs att man har sex två-tre gånger i veckan - för att träna immunsystemet.

bo Kondom är bästa skyddet.

bo Om den drabbade vill bli gravid, kan läkaren injicera "tvättad" sperma i livmodern.


Kommentarer
Postat av: V

hej jag har en fråga ....

Jag har varit på g med en kille för ett tag sedan , men det tog slut & han blev nästan tillsamamns med min kusin . Samtidigt som jag typ blev tillsammans med en annan kille ... men nu är det slut mellan han & mig , och mellan min kusin & hennes kille , och jag tycker om den killen fortfarande och nu säger han att han tycker om mig igen.. Jag vill gärna börja träffa han igen och se hur det kan bli mellan oss igen. Men sviker jag min kusin då? jag menar hon gjorde likadant mot mig ? Vad kommer mina kompisar tycka om mig ? Är det en bra idé att testa med han igen ?



/ V

2008-06-16 @ 22:49:57
Postat av: R

vilket helvete att vara allergisk mot sperma...

2008-06-19 @ 13:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0