Dirtytalk?

Jag kom på en sak som gör mig grymt upphetsad, nämligen dirtytalk. Själva ordet låter kanske inte speciellt porrigt men i sängen är det mer än så, det är grymt! Det behöver inte alltid vara vulgärt, vågat eller framfusigt, ibland är det de mest romantiska orden som gör en sådär alldeles underbart kåt.

Det finns såklart även de som inte alls gillar det, de som helst vill ha det tyst under sexet. Visst, det kan vara mysigt det också, men alldeles knäpptyst hade inte funkat för mig. 

Det finns dem som inte tänder på det alls, men ofta är det personer med dåligt självförtroende- och självkänsla som inte gillar det fast att de kanske skulle vilja. De klarar inte av att höra saker som tex dina bröst är så sexiga, din rumpa är så skön osv. De meningarna gör att de inte kan fokusera på annat än just de kroppsdelarna som partnern precis nämnt. De känner sig obekväma och istället för att ta till sig dessa orden omvandlar de dem till något negativt och vill inget helldre än dölja dem.


Jag själv tänkte så ett tag. Jag klarade inte ens av att han sa att jag var sexig när vi hade sex, inte annars heller för den delen, tankarna över hur jag såg ut och att han tittade på mig fick mig att må illa. Jag har aldrig berättat det för honom, istället har jag kommit över det och försökt se på mig så som han gör, utan de där kritiska ögonen som ser allt och lite till.

Till er som känner som jag just beskrivit ber jag er tänka på en sak: Killen är kåt och kanske till och med nära på att komma, han har inte kapacitet till att hitta på lögner i det tillståndet, det funkar bara inte. Säger han att du är sexig, har den sexigaste rumpan och de skönaste brösten, så är det det han menar. Det är det han tänker på och det är därför han säger det - för att han tycker så. Tänk på det!

Vad tycker ni om dirtytalk, och när är det egentligen okej att börja med det?

Dirtytalk med ett one-night-stand är nog inte så uppskattat, eller? Själv tror jag att man behöver känna sig väldigt avslappnad och säker med personen i fråga för att känna mod för att göra det, för helt ärligt, lite modig måste man vara för att ta det där första steget (eller, ordet!) det är ju faktiskt inte helt lätt även om det är spännande.


Kommentarer
Postat av: M

Nä alltså, jag tror inte heller dirtytalk är så uppskattad vid onenightstand. Hade bara känts alldeles fel. Måste nog kännas tryggt som du säger tillsammans med någon man känner bättre.

2008-03-13 @ 07:22:58
Postat av: Ankii

dirtytalk funkar som bäst om man "kör det" med den man är tillsammans med, tycker jag :)

2008-03-13 @ 07:25:00
URL: http://ankaans.blogg.se
Postat av: sandra

Tack för en insperenande blogg! Jag har verkligen låg självkänsla och vågar inte prata så när jag och min kille har sex, men ditt inlägg fick mig att våga prova! Det är som du skrev han kan inte ljuga i det tillståndet :)

2008-03-13 @ 14:02:53
URL: http://karvinen.blogg.se
Postat av: k.a

Har så dålig fantasi. Kan inte du lista några bra dirty fraser som inte kan gå fel? Tack för en GREAAT blogg.

2008-03-13 @ 16:45:39
Postat av: M

Mäh, va konstigt. Jag trodde alla tyckte tvärtom, att det var bättre med dirtytalk om man har ett one night stand eftersom man kan släppa lite mer på hämningarna då, iaf i onyktert tillstånd. Fan, det kanske bara är jag som köra dirtytalk med one night stands?? :P

2008-03-16 @ 23:49:53
URL: http://getlow.blogg.se
Postat av: michis

UNDERBART är det det tycker jag. Sj e jag inte så bra på det alls, men love it när han gör det. jag kommer på typ några sekunder känns det som när han gör det

2008-03-18 @ 03:44:13
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0