Om att få bada toppless eller inte

På Insider talas det just nu om hurvida kvinnor ska få bada toppless på badhus eller inte. Feministerna i debatten säger att: Att säga att kvinnor inte ska få bada toppless är samma sak som om man skulle säga att endast ljushyade människor skulle få bada och ingen annan. Det är exakt samma retorik!

Jag håller ju inte med henne. Det är inte alls samma sak. Själv tycker jag inte att man som tjej ska springa runder på badhusen och visa brösten. Varför skapa en debatt om något som så länge varit så himla självklart, undrar jag?

Bröst är bara bröst och alla tycker vi om dem, helt ärligt så älskar vi dem. Men inte ska vi väll visa dem för alla bara för det? Jag hade helt klart blivit lite ställd om jag suttit brevid ett par flytande tuttar i bubbelpoolen tex, ännu mer om jag varit där tillsammans med min pojkvän och han hade gjort det, hade inte ni också blivit det?

För en stund sen sa de där feministerna också att vi som inte samtycker med dem, ser kvinnor som offer om vi inte vill eller tillåter kvinnor att bada toppless. Det handlar tydligen om jämställdhet. Nu för tiden handlar allting om jämställdhet, det är helt sjukt! Men alltså, varför ändra på en sak som är självklar?

Vilken man vill att sin fru ska visa tuttarna för hela Sverige? Vilken kvinna vill att sin man ska bada i ett vatten som är fullt av tuttar? Vill man bada toppless eller till och med naken så får man söka sig till ett nakenbad. Ja, för naken tyckte de även det att man skulle få vara, det är upp till och var och en sa de. Äckligt säger jag! Jag vill inte bada i en pool där jag vet att det flyter omkring massa snoppar och simmar omkring massa snippor. Inte bröst heller!

Hur ställer ni er inför den här frågan?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk va äckligt om man helt plötsligt känner en snopp mot benet! :S

2008-03-27 @ 23:10:07
URL: http://forortskris.blogg.se
Postat av: Tesan

Men allvarligt, vissa säger och gör vad som helst för en debatt känns det som. Om man vill bada naken kan man bada hemma :P

2008-03-27 @ 23:34:21
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Anonym

Men är det inte en jämställdhetsfråga? Män har också bröst, än om i regel något mindre. De inte bara badar med bar överkropp, de kan gå på stan i det med. Så varför är det så tabubelagt för kvinnor? Jo, för att män stiftar lagarna och män tycker bröst är sexigt. Det finns män som tänder på ben- ska vi bada i långbyxor också? Och din pojkvän får väl lära sig att hålla ögonen i styr, då!

2008-03-28 @ 09:46:24
URL: http://beehverjfvel.blogg.se
Postat av: Gittan Reilert

Jag kan bara säga en sak: Jag håller med dig fullkomligt. Och jag stuntar i vad min man tittar på!

2008-03-28 @ 09:49:09
URL: http://gittangoding.blogg.se
Postat av: Elina

Jag håller med dig. När man badar har man badkläder. Nakenhet är privat och inget man blottar för gamla,vuxna barn och alla sorters människor.

2008-03-28 @ 11:35:27
URL: http://blow.blogg.se
Postat av: Egoina

hahaha.. du är så rolig.

2008-03-28 @ 15:01:40
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Dragana

Alltså jag själv skulle nog inte gå runt toppless helt utan vidare på badhus, men jag tycker att det faktiskt är självklart att man ska ha ett val och göra som man vill. Män har också bröst och jag kan ibland störa mig grovt på att feta män kommer där med hängande tuttar brevid mig och har större bröst än mig med slipper dölja de. Seriöst? Bröst som bröst?! Killen eller tjejens, samma sak!!!

2008-03-28 @ 18:55:00
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: Thomp@

Det är inte frågan om badkläder eller ej utan om mängden badkläder ska bero på könet och om så är fallet hur olika regler för män och kvinnor inte kan räknas som ojämlikt...
Det är bara bröst. Jag har sett hundratals och fortfarande är min frus om inte snyggast så absolut mina favoriter.
Jag har badat på nakenbadhus flera gånger och jag kan intyga att man blir inte automatiskt upphetsad av nakenhet.

Lika rättigheter till alla. Samma valfrihet till alla.

2008-04-01 @ 19:54:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7785

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0