Om fontänorgasm

Vad är fontänorgasm?

En klar vätska som vissa kvinnor utsöndrar genom urinröret under orgasmen.
Den hör ihop med stimulering av G-punkten och kvinnor som har vältränade bäckenbottenmuskler har lättare att få dem eftersom det kan krävas mycket både inre och yttre stimulering. Från vissa kvinnor forsar vätskan, andra märker det knappt. Vätskan som rinner eller sprutar ut kommer från körtlar (de parauretrala) som finns inne i slidan, samt från körtlar (de Bartholinska körtlarna) vid slidmynningen.

Det svåraste hindret att komma förbi är att det känns exakt som kissnödighet och reflexmässigt kniper du ihop för att inte kissa på dig. Om du låter kroppen själv få bestämma och slappnar av i alla muskler i underlivet så bildas det ett inre tryck som gör att vätskan sprutar ut stötvis med rytmiska, mycket sköna sammandragningar i samband med orgasmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du borde skriva om analsex & oralsex !

2008-03-16 @ 12:40:25
Postat av: Felicia

fy fan vad äckligt

2008-03-16 @ 19:45:09
Postat av: Dragana

Det är inte urin som kommer vid fontänorgasm. Vätskan som rinner eller sprutar ut kommer från dom parauretrala körtlarna som finns inne i slidan, samt från de Bartholinska körtlarna vid slidmynningen. Den kommer ut via urinröret, men lutkar inte kiss och lämnar inte heller några fläckar på lakanet.

2008-03-17 @ 11:23:45
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: michis

men herregud hur vet man sj skillnaden!?!? skulle aldrig aldrig våga ge mig hän så där o "pissa" ner killen! för även om det inte är piss så skulle jag dö av pinsamhet!!

däremot testa o få det med sig själv e jag nyfiken på!!

2008-03-18 @ 03:36:37
URL: http://michaeala.blogg.se
Postat av: Anonym

Om man säger så här, man bara vet att det inte är kiss. Så är det med det

2008-03-19 @ 12:03:38
Postat av: Maja Munke

jag har en stor fundering :) jag undrar inte hur man vet om VÄTSKAN är kiss eller inte. Däremot undrar jag hur sjutton man vet om man verkligen är kissig eller om man bara är nära något väldigt skönt? x) hur fanken vet jag när jag just inte måste hålla emot kissig-känslan? haha

2008-03-20 @ 10:32:20
URL: http://munke.blogg.se
Postat av: Louiqe - oh, ursäkta min franska

haha, jag har samma fråga som Maja Munke här över mig. :P Hur ska man veta om man är kissig eller ej?

2008-10-28 @ 19:22:23
URL: http://louiqe.blogg.se/
Postat av: linnea

Så här vet du: Drack du stora mängder vätska tidigare? Var det länge sedan du kissade? Mao; tänk själv, lita på dig själv!

Vi kissar absolut inte på oss, glöm det! Tänk - efter det vanliga samlaget - brukar du vara svårt kissnödig då...? Nej, just det! Lita på dn kropp för en gångs skull! Den kan allt om sex - tro på den och du kommer att få vara med om häftiga saker!

Ha aldrig bråttom, "go with the flow" så att säga!

Många (yngre) kvinnor anser sig inte ha fullt ut samma rätt till njutning såsom mannen... det, min vän, går oftast över med åldern! Vi är fostrade till att ha trosor på för att inte fläcka ner... GLÖM DET! (Anyway, vem tvättar och städar...!!!) Ta ut din rätt, var inte rädd att skrämma skiten ur i din partner - fixar han det inte - skaffa en till!

2009-02-08 @ 22:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0