Orgasmer alltså!

Kommentar till inlägget: Lite ironsiskt är det nog

Själv undrar jag tvärtom. Jag kan komma på 1-2 min på egen hand, flera gånger i rad, hur lätt som helst. Men med någon annan får jag svårt att slappna av och känner mig jobbig. Jag känner press på mig att komma snabbt, vilket leder till att det tar ännu längre tid och killen tröttnar.

Jag vet inte om det här var menat som en fråga men i vilket fall som helst så vill jag gärna skriva en kommentar till det. (En väldigt lång sådan).

Att känna press är det största hindret för orgasm. Jag kan förstå att det tar lång tid för dig att komma om du hela tiden, medan du har sex, tänker "Jag måste komma, jag måste komma" - vilket jag antar att du gör ibland! Problemet för dig sitter i hjärnan och inte någon annanstans tror jag då du ju kan få orgasm bara det att det tar längre tid. Jag hade själv samma problem förut och det är därför jag känner att jag kan uttala mig om det.

Jag och min pojkvän hade varit tillsammans några månader och fast att vi hade sex jätte ofta så kom jag aldrig. Jag började tro att det var något fel på mig och istället för att njuta av sex så kunde jag inte annat än tänka "Varför kommer jag aldrig? Är det fel på mig?" eller "Idag ska jag göra det, idag ska jag komma!" - med de här tankarna i huvudet skulle jag aldrig kunna komma och efter ett tag förstod jag det. Jag förstod att det skulle vara svårt att få bort de här tankarna men efter några veckor var de som bortblåsta och jag slappnade återigen av. Gissa vad som hände? That's right! Jag fick min första orgasm och efter det har de varit självklara.

Mitt tips till dig är att försöka få bort de här tankara om att du snabbt måste få orgasm och att du är jobbig, du är inte jobbig! Vem har sagt att det måste gå snabbt? Det är ju bara härligt med långt sex och med en orgasm (eller flera) som avslutning. Jag vet inte hur länge du har haft sex, men njut av det och så småningom kommer ditt problem att lösas. Det är vad jag tror. Viktigt att veta är också att det tar olika tid för alla att komma. Vissa tjejer kan göra det nästan direkt, andra får hålla på lite längre tid. Det är inget man ska ha ångest eller panik över. Du ska verkligen inte känna dig jobbig, det är du inte. Jag tycker att du ska prata med personen du har sex med då det är viktigt att kunna känna sig avslappnad med denne för att få en så härlig orgasm som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Fina

Vilken bra och rolig blogg =)

2008-03-18 @ 12:29:50
URL: http://hellofina.blogg.se
Postat av: Jonna

Ha en bra dag!

2008-03-18 @ 13:17:29
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Anonym

Själv kan jag inte komma själv, utan måste ha en kille som fixar det åt mig. Jag blir bara uttråkad av att masturbera. Freak. :)

2008-03-18 @ 14:45:18
Postat av: JLY

Jag har skrivit ett inlägg med tips om hur man får orgasm ensam och med en partner;)
Läs gärna!

2008-03-21 @ 17:52:30
URL: http://justlikeyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0