That's a different thing



Konversation från Sex and the city.


Steve: Let me take you out to dinner
Miranda: No, I can't do that I don't even know you
Steve: But you had sex with me
Miranda: So? That's a different thing

Jag tycker det är så konstigt på något sätt. Människor kan ha sex med varandra så lätt - inga tankar, ingen rädsla, bara sex. Människor man inte ens kännt i en dag låter man komma så nära in på en som det bara är möjligt. Man låter personer man knappt vet namnet på, se och känna delar av kroppen som man inte ens vågar visa för sina närmsta vänner. Man delar något med den här personen som människor i andra delar av världen, aldrig hade kunnat tänka sig att dela med en främling. Människor som i andra delar av världen hade kunnat göra allt tillsammans med en person, förutom just det. För just det, skulle betyda otrolig skam och dessutom anses vara grymt lösaktigt. Något som de själva, personligen, aldrig skulle gå med på.

Det är underligt att människor har fått så olika uppfattningar om sex, så extremt olika som de verkligen är. Jag vet inte om det finns något rätt eller fel, jag vet knappt vad jag själv tycker. Men håll med mig om att det faktiskt är lite sjukt hur många delar med sig av sig själva till människor de inte känner. På något sätt borde man endå vilja lära känna en person innan man tar steget till sex. Sex är ju det mest intima man kan ha med någon, vill man inte dela det med någon som är speciell? Eller, borde man inte vilja det i alla fall?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker verkligen inte att man har sex med någon man inte känner. Inte heller som man inte har känslor för. Då är det inte på riktigt.

2008-03-26 @ 09:11:30
URL: http://angelicaaaaa.blog.se
Postat av: s

kanske man skulle ta upp osäkerheten man känner inför ett förhållande? hur svårt det är att binda sig osv? kanske du kan berätta om det lite?

2008-03-26 @ 11:02:47
Postat av: therese

en del känner väl att dem vill pippa men inte ha något förhållande enbart en kväll med bra sex bara och sen finito. men håller med det är en konstig grej de där att göra, men jag har även gjort det och det är inget jag ångrar..för just då ville jag inte ha ett förhållande :)

2008-03-26 @ 11:05:00
Postat av: Emilix

Intresant. Jag har funderat över det själv... Men har inte riktigt kommit på något bra svar... Men just där, just då, kanske det var en god idé. (åtminstonne får man hoppas det)

Bra blogg btw. :D

2008-03-27 @ 00:43:50
URL: http://emilix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0