Vad är viktigast i ett förhållande?



Vad känner ni är viktigast i ett förhållande?


Om jag bara ska välja två saker så måste jag säga att det är ärlighet och kommunikation.
Kommunikation för att det är viktigt att kunna prata med varandra om allt, vad det än gäller. Ärlighet för att det helt enkelt varar längst. Ett förhållande fullt av lögner är ett dåligt förhållande, ett förhållande som gör att man själv mår dåligt och som så småningom kommer att ta slut.

Både kommunikation och ärlighet tillsammans för att det skapar frihet och allt annat som är ett måste i en relation.

Ärlighet behöver inte betyda att man måste berätta allt om sitt förra förhållande eller vad man varit med om tidigare i livet. Men när man bestämt att man är ett par som tänker satsa på varandra så ska man från och med den dagen inte dölja något för varandra, det är i alla fall vad jag tycker och känner.

Jag har sett så många förhållanden som splittras pga att tjejerna behöver dölja saker och ting för sina pojkvänner för att de från början inte gjort klart för dem att de faktiskt är de själva som bestämmer över vad de vill och får göra. Tjejer som på fest tvingas ljuga i telefon för sina pojkvänner om att de varken rökt eller druckit, tex. Detta har både med ärlighet och kommunikation att göra. De båda parterna har inte kunnat kommunicera med varandra från början vilket leder till lögner och behovet av kontroll. För självklart är det så att båda vet att de ljuger för varandra ibland. Det känner man, man kan därför inte lita på varandra och börjar istället kontrollera varandra till den grad att man tillslut inte längre står ut!

Det här är självklart bara ett exempel utav hundratals och kanske är det olika för alla om vad som är viktigast.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Självklart så är båda delarna mycket viktiga. Jag tycker också att jämställhet är otroligt viktigt i ett förhållande. Jag stöter ofta på förhållanden där det är kvinnan som ska sköta det mesta med hushåll och så, men jag tycker att detta är helt fel. Jag skulle aldrig tillåta min sambo att inte göra något i hushållet.
Så jag tycker att jämställhet är JÄTTE viktigt.

Gå gärna in och läsa mitt inlägg "Me love you" samt "That's life you know", där har jag skrivit lite om förhållanden. :D

2008-03-23 @ 19:59:27
URL: http://Robinsevelina.blogg.se
Postat av: Ilona

Jaså, jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år och jag påstår mig inte vara någon expert för det.

2008-03-23 @ 20:07:03
URL: http://antagligen.blogg.se
Postat av: Sabine

tillit.

2008-03-23 @ 20:32:48
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som jag ofta brukar säga till många. "Förhållanden bygger på kärlek och svek. Allting är på allvar och inte på lek"

Tack för kommentaren. Hoppas att ungdomar inser att livet är långt och att man inte behöver ha bråttom.

Hur gammal är du och hur länge har du och din killer varit tillsammans?

2008-03-23 @ 22:06:25
Postat av: Evelina

Det var jag som skickade kommentaren över
:D

2008-03-23 @ 22:07:04
URL: http://Robinsevelina.blogg.se
Postat av: michaela

fysisk närhet, tillit, och jämställdhet

2008-03-23 @ 22:50:31
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0