Att tacka nej till sex på grund av huvudvärk är ingen ursäkt



Forskare säger att orgasm hjälper mot smärta, både i kropp och knopp.

Sex är alltså  inte bara till för befruktning och njutning, det fungerar även som smärtlindrare, säger neurologprofessor Per Olov Lundberg.


Flera studier på både djur och människor visar att sex är en av de effektivaste metoderna för att lindra smärta.

- Värk i axlar, rygg och huvud beror ofta på att musklerna är spända. Efter en orgasm slappnar musklerna av och värken försvinner.


Sex mot smärta fungerar bäst på kvinnor, det är nämligen den intravaginala stimuleringen som ger mest effekt. Vid beröring av g-punkten sätter kroppens smärtlindringsmekanismer igång.

- Enligt vissa undersökningar är intravaginal stimulering lika effektiv som en morfininjektion. Det måste vara ett sätt för naturen att hjälpa oss att föda barn. Vid förlossning stimuleras ju g-punkten.


Att tacka nej till sex på grund av huvudvärk är alltså ingen giltig ursäkt?


- Mot vanlig huvudvärk är sex bra, men inte mot migrän. Man kan faktiskt få migrän av sex, säger Per Olov Lundberg.

Källa: http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2217538.ab?service=print


Kommentarer
Postat av: mirelle

jag undrar en sak, är G-punkten som en liten grop precis ovanför klitoris?

2008-05-08 @ 16:19:23
Postat av: Eden

Nej, det är det inte. Ett inlägg om g-punkten hittar du här - http://edenslustgard.blogg.se/1208971071_hur_hittar_jag_gpunkt.html :)

2008-05-08 @ 16:36:08
Postat av: Elina

Helt rätt, Min huvudvärk försvinner alltid när jag och min pojkvän har sex :)

2008-05-08 @ 18:06:25
Postat av: Nicolina

jag har haft sån jävla huvudvärk någon gång när min pojkvän varit här. men sen har vi haft sex och den liksom försvunnit i guess it's right:D

2008-05-10 @ 11:02:09
Postat av: Ida Andersson

Hatar själv att ha sex när jag har huvudvärk mår bara illa och det känns som jag ska spy.
Dock har det hänt att jag fått huvudvärk av sex.. då kändes det inte så jäklakul längre..

2008-05-11 @ 10:37:08
URL: http://lillfot.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0