Den manliga "ordlistan" är på väg..

Det var några som ville att jag skulle försöka få tag på en "manlig ordlista" och gissa vad - fixat & klart!

Lägger in den om en liten stund så håll utkik!

Min personliga åsikt om listan är dock lite spridd. Enligt mig och även många beteendevetare och sådär, så är det faktiskt bara kvinnor som kör dubbla budskap när de säger saker och ting. Män säger rakt på sak vad det är de vill ha sagt helt enkelt, både på gott och ont, hehe. Men det kan i och för sig vara upp till var och en, men över lag tror jag att det är så.

Här kommer ett exempel:

Kvinnan i förhållandet är sugen på att äta på restaurang under kvällen och säger därför till sin man: "det hade varit mysigt att gå på restaurang ikväll älskling" då han svarar "ja, det hade det kanske varit" och förstår liksom inte grejen med att hon faktiskt menar att hon vill att han ska bjuda ut henne på en romantisk middag - helvetet bryter ut när det står klart för henne att han inte tänker bjuda ut henne och han förstår ingenting!

Hade mannen velat gå på restaurang så hade han sagt till frugan: "jag vill gå på restaurang idag, vad tycker du om det?" och kvinnan får helt enkelt svara efter vad hon tycker, inga konstigheter alls!


Hur ser ni på det här?

Kommentarer
Postat av: tess

det luriga med män är att dem kan säga öppna påståenden för att hålla sina alternativ öppna. där är det självklar att kvinnan vill gå på resturang och när killen då säger "ja, kanske det" så dyker det upp en del frågeställningar. antigen säger man ja eller nej.

härlig lista! du har rätt i att majoriteten av gångerna kör killar raka rör och det som man inte förstår har oftast med känslor att göra, dem är osäkra och kör dubbla budskap eller försöker gå runt busken. :P

2008-05-01 @ 23:25:07
URL: http://hondenteresia.blogg.se
Postat av: michaela

jag uppfattar att killar istället för att säga rakt ut vad de känner och saknar, så håller dem det inom sig och blir avståndstagande istället. Att om det är nåt fel, så vägrar de säga vad, så man tvingas gissa och ha sig, när man egentligen bara vill att han ska säga rakt ut

2008-05-02 @ 09:47:09
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0