Gör jag det bara för att visa att jag vågar?

Ibland känner jag att jag bara vill skrika ut saker som jag tycker att människor i min närhet gör fel, allt från att snacka "skit" om personer vi inte ens känner (vilket i och för sig inte händer särskilt ofta), till att fälla dumma och onödiga kommentarer som sårar - bara för att.

Jag är ofta en person som gör det också, fräser tillbaks när något oerhört onödigt och dumt sägs i min närvaro. Men på senare tid har jag börjat fundera över om jag gör det för det som sägs är just dumt och onödigt, eller om jag gör det bara för att visa att jag kan och vågar, till skillnad från många andra jag känner.

Jag tror det är lite både och. Jag orkar inte sitta och lyssna på när någon sitter och klagar över hur någon annan klär sig, jag orkar inte sitta och lyssna på när någon ältar samma saker om och om igen bara för att hålla konversationen vid liv, och jag orkar inte med när personer avbryter andra bara för att visa att de också vet en del om det det pratas om för tillfället, saker som egentligen är helt oväsentliga.. Hänger ni med?

Jag ska inte säga att jag själv är perfekt, jag kan ha dagar då allting jag ser eller hör är värt att klaga över, dåliga dagar ni vet. Men när man ständigt omges av människor som man tröttnat på att säga till, som antagligen funderar över, precis som jag, om det jag säger sägs för att uttrycka mina åsikter, eller om det helt enkelt sägs bara för sakens skull, bara för att visa att jag vågar stå upp för något om jag tycker att det behövs.

Självklart är det ju så att även om jag eventuellt sagt ifrån om något bara för sakens skull, så hade det ju funnits en riktig anledning. Det är ju inte som att jag säger ifrån med en åsikt jag egentligen inte ens har, bara för att vara tvärtom. Bara för att ha någonting att säga!

Hur är ni som personer? Säger ni alltid ifrån när det är något som känns fel, eller sitter ni helldre tysta och låtsas som att allt som sägs runt omkring är helt okej, fast att det egentligen inte är det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

beror helt och hållet hur allvarliga/elaka saker dem säger ibland säger man till och ibland låter man det bara gå in i ena örat å ut genom andra.

2008-05-27 @ 00:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0