Han säger att han älskar mig, men..

Kan du förklara för mig hur en kille kan säga att han älskar och vill ha en men samtidigt håller på med andra, och när man själv är långt borta ifrån honom säger att han hela tiden saknar en och allt.

När man sen bråkar så är allt bara ens eget fel, aldrig hans..

Hur fungerara killar? Varför säger dom sådana saker när dom inte ens menar det?

/ Sorgsen

Jag vet inte hur gammal varken du eller killen är, men upp till en viss ålder är de flesta killar (även tjejer) alldeles förvirrade och snurriga och vet varken vad som är rätt eller fel eller vad de själva tycker och tänker. Kanske är det så att den här killen inte mognat än och därför "leker runder" lite som han själv vill utan att tänka på dina eller någon annans känslor.. (Detta förekommer såklart, tyvärr, också i de högre åldrarna).

Jag tror inte killen vet hur det är att älska än, eftersom han beter sig på ett sätt man inte gör mot någon man älskar. Tyvärr. Eller är det så att han älskar dig, men inte vet hur han ska hantera det. Jag vet inte!

Det där med att han försöker få dig att känna dig skyldig till bråken som uppstår är också något som för mig handlar om omogenhet - att inte kunna stå för sina handlingar och att inte kunna be om ursäkt när man gjort något fel. En sådan kille tar alldeles för mycket energi av en och i slutändan kommer man på att han faktiskt inte var värd det.

Och gumman.. Killar säger ofta saker de inte menar, självklart gör även tjejer det, men det är kanske inget du behöver oroa dig för nu.
Det gäller att lära av sina misstag bara så att man inte gör om dem och går på samma lögner och prat mer än en gång. Killar kan vara svin rent ut sagt, det måste jag säga! Men de kan också vara helt undebara och fantastiska, det gäller "bara" att hitta dem.


Kommentarer
Postat av: sofie

åh gud, det där kunde ha varit jag som skrev :o
så jag tackar också för svaret!

2008-05-06 @ 19:07:08
Postat av: emelie

DUMPA!

2008-05-06 @ 22:02:48
URL: http://www.majmelajd.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilken underbar generalisering

2008-05-07 @ 09:52:16
URL: http://beehverjefvel.blogg.se
Postat av: sorgsen

jag är snart 18
och han är snart 23..

tack för svaret, det känns bättre och
mera sant & få svar av folk man inte vet vilka är.

Så, tack så mycket

2008-05-07 @ 12:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0