Med eller utan kondom?


Det var en tjej som frågade om sexet blev annorlunda då man äter p-piller jämfört med då man använder kondom..
Jag måste ju säga att, självklart gör det det eftersom att man slipper använda kondom om man har p-piller, vilket gör det hela mycket skönare och bättre! Känslan att ha sex utan kondom, jämfört med att ha, är ganska stor om du frågar mig, man känner snoppen på ett helt annat sätt. Det blir mycket bättre, eller vad säger ni?

Jag har dock hört av vissa att sexlusten minskat efter att ha börjat med p-piller men det är aldrig något jag själv upplevt. Vet faktiskt inte alls om det är vanligt eller ej. Det hade varit intressant att få höra om någon här upplevt någon skillnad angående sexlusten efter att ha börjat med p-piller jämfört med innan? Skriv gärna en kommentar om det.

Vilka sorters p-piller det finns och hur de påverkar kroppen, tycker jag att du ska fråga på ungdomsmottagningen, tror att det är mycket bättre för dig.


Kommentarer
Postat av: Sara

Min sexlust försvann av p-piller, och jag mådde jätte dåligt av dem, det var stor skillnad på humör när jag åt och inte åt dem. Så det blir aldrig mer p-piller för mig.

2008-05-18 @ 21:25:33
URL: http://issm.blogg.se
Postat av: Emelie

det var inte bara min sexlust som försvann med p-pillren. även livslusten försvann.

2008-05-18 @ 21:50:22
URL: http://www.majmelajd.blogg.se
Postat av: egot

P-piller är SKIT. Sexlust - Helt borta

2008-05-18 @ 22:10:39
Postat av: T

Har en vän som blev kåt som ett djur då hon började äta p-piller. Kanske lika illa det som att förlora sexlusten :S

2008-05-18 @ 22:40:25
Postat av: majken

märkte ingen större skillnad med sexlusten/humöret/livslusten av mina piller. Inte heller någon viktökning som många klagar över :)

2008-05-18 @ 22:44:46
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se
Postat av: Maria

Det är så galet att unga tjejer äter p-piller. Allt blir sämre, kroppen tror ju du är med barn och ditt underliv ligger och sover. Visst, man kan ha det okej skönt med p-piller men den dagen du slutar med dem och upplever skillnaden. Åh herregud... Du HAR ett underliv igen och det märker man först när man ätit ett tag och slutar som sagt. Nä, inget gott har kommit av just p-piller.. många bli deppiga och går upp i vikt. Spiral eller kondom är bäst och JA, tjejer som inte fött barn kan ha spiral, oavsett vad de vill försöka tuta i en på ungdomsmottagningen.

2008-05-18 @ 23:36:14
Postat av: Tesan

Sex med kondom är sjukt oskönt.
Om humöret och/eller sexlusten påverkas negativt av p-piller så BYT på en gång. Så ska det inte vara och oftast hjälper det med att bara byta sort.

2008-05-18 @ 23:38:19
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: mmalin

Ha sex med kondom är omöjligt, det går inte, speciellt inte psykist.
Jag håller med Majken, p-piller funkar hur bra som heslt och inte ahr det varit några problem :)

2008-05-19 @ 13:29:13
URL: http://mirabal.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tappade sexlusten med p-piller också. åt trionetta 28 eller varom heter. aldrig mer säger jag bara. Jag har fått tillbaka sexlusten nu, lite mer än förr och jag är tacksam för de och vill behålla den.

2008-05-19 @ 15:19:11
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tappade sexlusten med p-piller också. åt trionetta 28 eller varom heter. aldrig mer säger jag bara. Jag har fått tillbaka sexlusten nu, lite mer än förr och jag är tacksam för de och vill behålla den.

2008-05-19 @ 15:20:09
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Catrin

Käkar cilest 28, fungerar prima. Varken ökad eller minskad sexlust vad jag har kännt av, inga problem what so ever. Håller med om att det är skönare utan kondom, så himla trist med ett lager gummi emellan dig och den du älskar. lite samma sak som att skaka hand med gummivantar på. Mycket enklare dessutom eftersom du bara kan köra när lusten faller på utan att behöva rota i nån väska efter en kodis..

2008-05-19 @ 15:47:13
URL: http://xenobia.blogg.se/catrinsnyablogg
Postat av: marika

ska du inte ha en sån där frågeställning igen. fråga vilka som brukar göra nummer två på toaletten i sällskap med sin partner. för mej verkar det så himla weird att göra, men jag vet att många gör det...

2008-05-19 @ 16:42:27
Postat av: Louise

Jag har ätit P-piller i snart 10år och har aldrig tappat sex lusten, snarare tvärtom. Hade lite andra problem i början som tex vikten men så fort jag böt så
blev det kanon bra. Det gäller bara att hitta just det piller som passar dig.

2008-05-19 @ 17:08:47
URL: http://lojsplojs.blogspot.com
Postat av: Oskyldigt

Det är skönare utan kondom :)

2008-05-19 @ 17:20:16
Postat av: sandra

Sendan jag började med p-piller
så har min sexlust minskat REÄLT. Nu kan jag vara kåt nångong ibland, förut kunde det vara nästan jämt. Jag testade att göra ett uppehåll med p-pillrerna på en 2-4 månader och sexlusten kom tillbaka. Men det är säkert olika vilka sorts piller man använder och så.

2008-05-19 @ 19:07:41
URL: http://karvinen.blogg.se
Postat av: michaela

Jag blev helt av med mensen, men gick upp i vikt. Humörsvängingar i början men det gick över. Jag äter Cerazette. Sexlusten är lika stor nu som innan.

2008-05-19 @ 20:27:49
URL: http://michaeala.blogg.se
Postat av: J

Det beror ju både på personen och vilken sort man äter, olika sorter funkar för olika personer helt enkelt. Själv har jag bara ätit mini-piller, först cerazette och därefter mini-pe. Fick sjukt mycket "mellanblödningar" av cerazette, hade i 3-4 veckor i streck (hela tiden jag åt dom), så jag slutade. Sen började jag med mini-pe och efter några dagar började mellanblödningarna igen, så jag slutade med dom också. Vet inte vad jag ska äta nu, eftersom jag förmodligen inte får äta vanliga p-piller pågrund utav att mamma och mormor haft blodpropp. Sjukt mycket risker med p-piller, men samtidigt är det ju skönt att ha. :/

2008-05-19 @ 20:46:56
Postat av: Anonym

Det var jag som frågade. Men när man har sex utan kondom, rinner då sperman ut sedan? Blir inte det kladdigt?

2008-05-20 @ 20:56:04
Postat av: michaela

det blir jättekladdigt och det rinner ut, var beredd med papper eller beredd på att springa till toan

2008-05-22 @ 12:33:27
URL: http://michaeala.blogg.se
Postat av: M

Om man ska ha sex med kondom så får man ju ha det i slowmotion för att den inte ska gå sönder ^^. Tyvärr så är det många som har problem med sina p-piller. Viktuppgång, minskad sexlust, cystor på äggstockarna och upprepade urinvägsinfektioner är inte helt ovanligt :/

2008-05-28 @ 21:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0