Pratar vi kanske lite för mycket om otrohet?

Affe: "Det talas mycket om otrohet här, men vad menar ni egentligen? För det är väl skillnad på att ligga med någon och att kyssa någon på fyllan? Det senare skulle jag kunna förlåta om det var en engångsgrej. Alla gör misstag."

Ja, ämnet dyker upp lite då och då faktiskt, det har du rätt i! Förra månaden frågade jag var gränsen för otrohet går enligt er, kanske skulle ni kunna svara på det igen?

För mig räcker det med en kyss för att det ska räknas som otrohet, vad säger ni?
Var går egentligen gränsen?


♣ Flirtande

♣ Kyssar

♣ Beröring

♣ Sex

Varningstecken på otrohet kan ni hitta
här, när vi ändå är igång liksom..


Kommentarer
Postat av: janina

att flirta är inte okej för mig, men det är inte otrohet - bara svinigt och respektlöst

otroheten för mig går vid en kyss, men som sagt alla gör misstag någon gång

2008-05-26 @ 16:25:08
URL: http://smileatme.blogg.se
Postat av: Emelie

beror väl på. om min kille kramar en tjej kan det kännas som otrohet, men om han pussar en annan så reagerar jag inte. samvete och känslor hos alla inblandade parter är det som styr.

2008-05-26 @ 16:51:01
URL: http://www.majmelajd.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag förstår inte varför det skulle vara lättare att förlåta en kyss än ett ligg. Det är båda tecken på en syn på sin partner som inte är helt sund- kyssar är också något som skall hållas inom förhållandet (om man är i ett förhållande) och alltså är det lika oacceptabelt som om partnern skulle ligga med någon annan.

2008-05-26 @ 16:59:33
URL: http://beehverjefvel.blogg.se
Postat av: Nea.

Det man inte skulle göra om partnern var med?

2008-05-26 @ 17:13:04
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Dragana

Jag tycker att det är mer otrohet att kyssa någon annan än sin partner än att smeka och ta på någon annan. Men det beror på att jag tycker att just kyssar är så intima.
Detta innebär inte dock att jag tycker att det är okej att min kille skulle gå och tafsa och ta på andra, men just kyssar är känsligare än allt annat ur min synvinkel. För att det är mer känslor inblandade i kyssar, enligt min åsikt iaf.

2008-05-26 @ 17:43:22
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: Sara

Ärligt talat så är det fruktansvärt svårt att sätta en gräns på otrohet, det beror många gånger på avsikten. Otrohet för mig kan redan gå vid bara enkelt "kelande" allt beror på relationen helt enkelt.

2008-05-26 @ 17:46:43
URL: http://issm.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag kan tycka att det är väldigt olika.
Ibland kan en kram känns helt okej med vissa men med andra kan det kännas som otrohet.
Det beror väldigt mycket på vem den andra personen är.

Jag tycker inte att det är otroget att flirta men det är inget jag skulle gilla

2008-05-26 @ 20:32:20
Postat av: Niklas

Det är egentligen väldigt enkelt: om du gör något i din partners frånvaro som du inte skulle göra i din partners närvaro är du otrogen. Otrohet är alltså att göra något bakom ryggen på din partner, något som du misstänker eller vet att vederbörande inte skulle tycka var okej. Du visar alltså förakt för din partner, sen kan det kvitta på vilket sätt du bryter kontraktet.

Jag skriver just nu nu en hel serie inlägg om otrohet och det omöjliga i otrohet som "taktik".

2008-05-27 @ 00:20:11
URL: http://niklas-hellgren.blogspot.com
Postat av: Matilda

Det är svårt att sätta en gräns för otrohet, för min pojkvän tillexempel har flera jätte bra tjejkompisar som han pussar på munnen hit och dit. Men för mig känns det som att de är samma sak som att jag pussar mina tjejkompisar på munnen. Men som Emelie skrev så är det ju känslorna som finns mellan de olika parterna som styr det hela. Om jag ser att min pojkvän pussar en tjej som jag vet att han tillexempel varit intresserad av så känns det mer som otrohet än att han pussar en av sina bästa tjejkompisar.

2008-05-28 @ 11:12:53
Postat av: Jessi

Jag och min pojkvän har diskuterat det här, och vi kom fram till att vår gräns går vid flirtande, överdrivet kramande o.s.v.. Det låter kanske lite 'stramt' för vissa här, men jag är supernöjd med de s.k. regler vi har satt upp :)

2008-05-28 @ 14:20:38
URL: http://Sveensson.blogg.se
Postat av: anna

det man inte skulle gjort framför sin pojvän.

2008-05-28 @ 19:20:12
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Rävöra

Det beror på. Har man känslor för någon annan så är det ju en slags otrohet. Gör man nåt på fyllan ska det inte spela någon roll, kan man inte kontrollera sig ska man inte dricka. Det beror helt på i vilka sammanhang också... att kyssa någon är otrohet, men inte att pussa en vän. Det beror lite på situationen. Och Jessi, det verkar skönt att ni satt upp en så stram gräns, då vet ni var ni har varandra.

och jag håller med dig anna :)

2008-07-01 @ 00:45:32
URL: http://midnattsbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

När man kysser någon kan det vara nog så mycket känslor inblandade som när man ligger med någon.



En kyss som betyder något är värre än oigenomtänkt sex.



Det hanldar inte bara om handlingen i sig. Utan om känslor och tankar.

2008-07-09 @ 00:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0