Är det så att vi tjejer är mer intresserade än killarna av att läsa om sex?

Jag har en fundering när mina tjejkompisar och jag läste nån sexbok med tips på hur man blir bättre i sängen och hur man tillfredställer killen på bästa sätt på 300 sidor. Tänk om killar kunde vara lika engagerade och läsa tips på hur de ska göra. Men det kanske dem gör. Men jag har fått för mig att tjejer är mer intresserade av sex om man tänker på tjejtidningar som är fyllda av tips på hur du gör det skönt för killen eller blir sexgudinnor. I killtidningar är det inte lika mycket lärdomar i sida efter sida om hur de bäst tillfredställer tjejen.
Vad tror ni/du?

/ Anonym

Jag har också funderat på varför det är så och jag tror faktiskt att tjejer överlag är mer intresserade av att lära sig om sex än vad killar är. Vi vill så gärna göra det skönt för dem, ibland så mycket att många av oss glömmer att själva njuta av det. Jag kommer bl a ihåg en gång när jag hittade en text om hur man på bästa sätt slickar fitta, jag skickade genast länken till pojkvännen som sa att han skulle "läsa det sen".. Hade han skickat en liknande sida till mig, t ex om hur man suger kuk, hade jag gått igenom texten på direkten oavsett hur lång den var.

Sen tror jag självklart att det finns killar som försöker leta efter fakta om både det ena och andra då det kommer till sex, men jag tror faktiskt ändå att det är fler tjejer som intresserar sig för det, vilket ju är lite tråkigt. Men är man i ett förhållande och inte känner sig riktigt nöjd med något eller bara är sugen på något nytt och man har hittat en text, beskrivning eller klipp så får man ju faktiskt se till att den andra personen läser/ser på det. Han/hon borde då också känna det som något viktigt då om ens partner faktiskt bett en om det. Jag tycker faktiskt man har som skyldighet att göra sexlivet så bra som möjligt, både som tjej och kille.

Kommentarer
Postat av: m

Precis så där känner jag. Att man själv engagerar sig så mycket och vill försöka förbättra saker och ting. Önskar min pojkvän med hade gjort det..fast man vet ju inte vad han gör?



Man får försöka lämna tidningar och böcker framme så han kanske råkar läsa lite när vi inte är där ;)

2008-11-12 @ 00:03:20
Postat av: Smojo

jag tror killar är mer självsäkra på att de är bra, vi tjejer är väldigt duktiga (i många fall) att berömma och fejka, vilket gör att de faktiskt tror att de är guds gåva till kvinnorna. Vi gör varandra och oss själva en otjänst med att fejka. Vi ska istället VISA vad som är bra, skönt och rätt. Sen är alla olika, men över lag fungerar det mesta lika på alla kvinnor.

Vi kvinnor är mer intresserade av att läsa och lära inom sex. Dessutom skulle man se det som en pik om ens pojkvän skickar en guide på hur man suger kuk. Vet ej hur män tar det riktigt.. Men jag skulle läsa!!

2008-11-12 @ 16:32:02
URL: http://smojo.blogg.se/
Postat av: Mmm

Jag fejkar aldrig. Förstår inte hur tjejer kan göra sig själva en sådan björntjänst. Håller med Smojo där!

2008-11-12 @ 20:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0