Tankar från det ena till det andra såhär mitt i natten

Jag var på McDonalds för någon kväll sedan med pojkvännen och framför oss satt ett tjejgäng på fyra personer. De kan nog ha varit 14-15 och jag ville inget helldre än att vara en av dem.. Även om inte jag hade en foundation som var tre nyanser mörkare än min egen hud när jag var 14, eller hade spraytupperat håret nästan ända upp till taket, så ville jag vara en av dem för att få ta del av deras samtal.

Jag minns nämligen hur jag och mina tjejkompisar var i den åldern. Allt handlade om att ha roligt och att hitta på saker man inte gjort förut, mycket handlade om skvaller, bl a om tjejer som hade gjort si och så med den och den killen och om att hitta någon som skulle kunna tycka om en för den man var, vilket inte är speciellt lätt i en ålder där de flesta killarna inte har direkt samma mål. Nej, inte vill de ha några flickvänner redan vid 14 års ålder. Möjligtvis för att försöka få dem till att ha sex, men just kärlek är man som kille inte riktigt mogen för än.

Trots alla kill-problem och ogrundade slamp-rykten och allt vad det var, så hade jag velat vara 14 år för en dag igen. Tjejkompisarna var de bästa man hade och vad man än gjorde fanns dem där.. Allt var spännande och man undrade hur det skulle kännas när man fann kärleken, om man nu nångång skulle göra det? För visst tvivlade man ibland.

Jag vet inte hur jag kom att tänka på allt det här nu, eller om det överhuvudtaget finns någon poäng i det hela. Men det jag skulle vilja säga till er tjejer som är i 14 års åldern och som tvivlar på om kärleken finns där ute är att - det gör den och du kommer hitta den, du kommer hitta honom och han dig. Leta inte ihjäl er, han kommer när ni minst anar det. Gör inget ni inte vill för att få någon kille att tycka om er, ibland är det nämligen bara ett spel från deras sida. Gör inget som ni senare inte kommer kunna stå för, gör endast det som för er känns rätt! Lyssna till ditt hjärta, men även din hjärna.


Kommentarer
Postat av: hon

haha, jag hade inte sex med min pojkvän när jag var fjorton. Han var kär och mysig, ville kramas och vara nära. Beror helt på vilket gäng killen, likväl som tjejen, tillhörde antar jag. Han hängde med de coola killarna men var inte en av dem riktigt, och jag antar att det i den åldern är lite av ett måste att mest vilja ligga för att ses som just cool.



Men visst var han mogen för kärlek! Mer än jag var.

2008-11-06 @ 04:49:39
Postat av: tusensanningar

Visst kan man känna sig nostalgisk. Men jag måste säga att tjejkompisar "finns där" i betydligt högre grad nu när man blivit lite äldre, än när man var 14. Kanske bara var i min klass, men vi pratade bakom ryggen på varandra heela tiden. =/

2008-11-06 @ 12:47:31
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: Eden

tusensanningar: Jo det har du självklart rätt i, tjejerna finns där nu mer än aldrig förr. Men i den åldern var de liksom dem ända man hade.. För dem som inte hade pojkvän villsäga!

2008-11-06 @ 15:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0