Tjejer är som spisar.. eller ugnar.. hmm, hur var det nu egentligen?

Jag satt nyss och läste igenom lite av mina gamla inlägg under kategorierna "Förhållanden" och "Tankar och funderingar" och jag tycker att har ni inte något att göra, så läs igenom dem ni också, det står nämligen en hel del vettiga saker där!

Jag läste också igenom några av kommentarerna jag fått och då hittade jag en tjej som skrivit: "Kasta bort myten om att killar är kåtare än tjejer på en gång!" vilket gör att jag måste skriva detta..

Jag har aldrig skrivit att killar är kåtare än tjejer, jag vet att det är väldigt olika från person till person och från förhållande till förhållande. Det jag däremot har skrivit är att det är lättare för killar att bli kåta än det är för tjejer.

Vi säger t ex att jag och min pojkvän ska ha sex, vi börjar på kåthetsgraden 0 båda två. Inom en minut är han redan uppe på fem medan jag fortfarande vajjar mellan nollan och ettan, möjligtvis tvåan. Trean om jag inte fått något på riktigt länge.

Nu vill jag veta om jag och en massa andra människor som säger detsamma har fel, vad anser ni? Hur är det för er?

Kommentarer
Postat av: Emily Kane - anonym och ovanligt ärlig

nej men så är det. det tar längre tid och krävs lite mer för att göra en tjej kåt än en kille, överlag alltså. finns med stor sannolikhet undantag, men nu pratar vi rent generellt.

2008-10-07 @ 01:07:18
URL: http://emilykane.webblogg.se/
Postat av: A

hahahaha, tar han av mig byxorna är jag ready to go! 30 sekunder, snackar vi här. orgasm: 3-4 minuter. Det är han som kräver massa förspel och grejer. Skippa myterna.

2008-10-07 @ 01:33:08
Postat av: Eden

"Skippa myterna" vilka då?



Jag skrev hur jag tycker och tror, vilket även andra många gör. Sedan frågade jag vad ni anser om det, vilket alltså visar att jag inte nånstans skriver "såhär är det!" eller något liknande vilket därmed visar att jag inte förstärker eller snackar om några myter.



Oftast är det ju så att det tar längre tid för tjejer att värma upp, alla blir ju inte våta så fort någon drar ner byxorna på en. Några väldigt få som blir det.

2008-10-07 @ 01:46:21
Postat av: A

"Det jag däremot har skrivit är att det är lättare för killar att bli kåta än det är för tjejer.[..] Nu vill jag veta om jag och en massa andra människor som säger detsamma har fel, vad anser ni? Hur är det för er?"



För mig är det förstnämnda en myt eftersom jag annars vore ett biologiskt undantag. Det kanske jag är iofs. Tror dock det hela handlar mer om lust än om direkt kåthet. Det kanske bara tar typ någon minut för respektive kön att nå upp till en kroppslig kåthet (fuktig, erektion, etc) men om man samtidigt är i en period när man har en LÅG sexlust så tar det längre tid, och då tjejer som bekant tenderar att vara i allmänhet mer stressade än män skulle det kunna förklara varför de i allmänhet har en lägre lust och i såfall behöver längre tid. Etc.



Du har säkerligen rätt i att det är ett undantag att tjejen kan bli redo i princip lika snabbt som killen, dock är det inte ett tvunget undantag utan beror säkerligen på sociala faktorer och allmän lust, helt enkelt.



Tack för en bra blogg // A

2008-10-07 @ 02:39:20
Postat av: Matilda

Min pojkvän blir också lättare kåt än jag. Jag har läst att det igenomsnitt tar 20 minuter för en tjej att bli våt, men bara 2 minuter för en kille att bli hård.

2008-10-07 @ 08:52:02
Postat av: A

Och en nyare undersökning säger att det tar 11-13 minuter för båda könen att uppnå maximal upphetsning. Fast sådant publiceras inte lika kommersiellt då det bryter just ovannämnda uppfattningar. Men det gör det inte mindre sant.

2008-10-07 @ 12:09:52
Postat av: Ellis

Jag vet inte säkert vad som är sant eller så men personligen känner jag igen mig i As första kommentar...

Min förra pojkvän sa nej till sex betydligt oftare än vad jag gjorde tex... Inte uppskattat btw!

2008-10-07 @ 15:45:45
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: Eden

Återigen, jag säger inte att det är så för alla. Men det är så för mig!



Det där med att det tar 11-13 minuter för båda att uppnå maximal sexuell upphetsning har jag aldrig läst, men jag tror säkert att det stämmer. Då har man ju hunnit en hel del :)

2008-10-07 @ 17:04:12
Postat av: Anonym

Jag har alrig haft sex, men blir såå kåt på en kille.. vill ha honom i sängen NU.. haha...

2008-10-08 @ 21:44:37
Postat av: Anonym

Håller med dig, Killen är redo för start direkt medans man själv kanske inte ens hunnit fatta vinken till sex.

2008-10-12 @ 17:18:51
Postat av: H anna

Så är det helt klart i mitt förhållande också. Jag har väldigt svårt för att bli kåt och det är ju såklart pga p-pillrena. Men det är inte så att killar blir kåtare än tjejer eller liknande, utan det är så att killar använder andra sinnen då de blir kåta. De kan tex se på nånting och så blir de kåta.. Tjejer däremot använder sig mer av hörseln och känseln för att bli kåta.

2008-11-09 @ 21:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0