Vad hade man gjort?

Såhär några dagar innan mens, då brösvårtorna ömmar, humöret skiftar och då jag ibland plötsligt blir sugen på mat, godis eller glass som jag inte annars tänker så mycket på, oroar jag mig alltid. Tänk om jag är gravid! Vad gör jag?

Som tur är kommer alltid mensen, men tänk om den inte gör det den här gången.. Det är jag alltid rädd för! Är detta något ni oroar er för och vet ni om ni hade behållt fostret/barnet eller inte om det faktiskt skulle ha varit så att ni hade varit gravida?

Hur tänker ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

Oroar mig ofta för just om jag skulle vara gravid, men mensen kommer ju alltid som tur är. Fast ibland kan jag känna att det skulle vara helt underbart att ha en liten bebis, fast de är nog lite tidigt för mig.

2008-10-08 @ 21:43:28
URL: http://tingeling0.blogspot.com
Postat av: amanda

Min kompis mamma hade mens under graviditeten med min kompis. Så det är alltid inte 100% att man inte är gravid, därför är det bra att testa sig med jämna mellanrum ändå! :)

2008-10-08 @ 21:47:02
URL: http://bjur.blogg.se/
Postat av: Hanna

Abort, utan tvekan. Jag är 17 med stabilt förhållande, men ett barn har ingen plats i mitt liv.

2008-10-08 @ 21:58:02
Postat av: m

eftersom att jag längtar efter barn, och känner mig redo hade jag utan tvekan behållt barnet. för jag vet att min pojkvän också hade varit av samma åsikt.

2008-10-08 @ 23:56:06
Postat av: Emma

jag brukar också oroa mig sådär :P

2008-10-11 @ 11:31:16
URL: http://godisflickan.blogg.se/
Postat av: V

jag är faktiskt i en sån situation just nu när jag inte vet hur det blir . Min pojkvän tycker jag ska göra abort om det nu blir så , men jag själv vill verkligen inte men endå för jag är 17 och går i skolan. men tror jag hade mått såååå dåligt efteråt :(

2008-10-12 @ 21:16:51
Postat av: Rebecka

Jag lovar man känner när man är med barn för det slår helt plöstligt med illamående och trötthet. Känner du din kropp väl så känner du. Jag hade också samma oro som dig massa gånger innan min mens men sen kom den tillslut. När jag väl blev med barn så märkte jag det nästan direkt att det var något som inte stämde med min kropp.

2008-10-16 @ 16:27:34
Postat av: Annelie

Jag fick reda på så sent som idag att jag är gravid. Med en man som har tre barn med tre andra kvinnor sen tidigare. Bra odds, va? Ringde sjukhuset idag och ska dit på torsdag på ultraljud. Därefter bokar de en aborttid åt mig. Visst är jag en smidig tjej..?

2008-10-27 @ 19:07:16
URL: http://rikemansghetto.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag sitter här nu i skrivande stund och funderar på om jag är gravid eller inte, mensen är sen, brösten ömmar något fruktansvärt, och jag kan inte sluta sova. För min del är det inget svårt val, jag kommer behålla det även fast tamjmingen inte är rätt. Jag har precis börjat plugga och jag och min pojkvän har bara varit i hop i fem månader, men det känns bara så rätt!! Ska vänta nån dag till sen är det ett grav test som gäller!

2008-10-30 @ 17:39:29
Postat av: Anonym

när jag hade min kk så oroa jag mig alltid innan mensen, fast jag VET att jag inte är/va gravid så kom alltid tanken, tänk om....

2008-11-08 @ 23:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0