Förbjuden kärlek

Hej Eden!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart tre år men nu har det dykt upp stora problem. Båda älskar varandra och kan inte se oss själva med någon annan, men eftersom att han kommer ifrån ett annat land och har en annan kultur och religion så är det inte säkert om vi kan gå vidare. Båda är jätteledsna och vet inte vad vi ska göra, men han känner starkt för sitt land och jag tror att han på något vis känner att han sviker både sin familj och sin släkt om han hade beslutat sig för att i framtiden gifta sig med mig.

Jag vet att detta låter dumt för många och att det är lätt att säga att kärleken går före allt, därför vill jag bara be dem som har varit i en liknande situation om hjälp och råd. Jag är alldeles förtvivlad och vet inte alls vad jag ska göra förutom att jag ska prata med hans föräldrar för att se hur dem tänker. Men sen? Vad gör vi? Någon som kan säga något som kan få mig att må lite bättre? Han är verkligen min stora kärlek.

Tack för en bra blogg
/ E

Jag tycker att sånt här är det absolut värsta som finns och jag har många gånger frågat mig hur människor kan låta sånt här komma emellan. Men jag vet hur det är, det är inte så lätt som att säga att kärleken slår allt eller något, har haft vänner som kämpat med samma sak och det är tufft. Har dock inget bra svar att ge och överlämnar det därför till er andra, någon som varit i en liknande situation och som kanske kan hjälpa?

Kommentarer
Postat av: mästerkatten

det är hårda bud som gäller i sådana situationer och det finns ingen LÄTT väg ut. jag är själv av utländsk härkomst och är tillsammans med en svensk kille. han vill spendera hela sitt liv med mig och det vill jag också MEN mina föräldrar, min kultur och min religion står i vägen. vi har smygit med vårt förhållande i x antal år nu.. det har inte varit lätt och det är det fortfarande inte. men man måste våga. om jag måste bryta med min familj för att vara med honom kommer jag göra det. aldrig att jag gifter mig med någon bara för att vara mina föräldrar till lags. prata med din kille, han vill antagligen samma sak som du fastän han är rädd. ni kan ta er igenom detta tillsammans.

2009-04-08 @ 17:05:19
Postat av: Sexgumman

Hoppas att det löser sig

2009-04-09 @ 08:13:33
URL: http://sexgumman.blogg.se/
Postat av: Jag

borde jag övertolka detta inlägg? :(

2009-04-09 @ 21:45:20
Postat av: Friskytten

Hur du ska fördela vikterna i vågskålarna när du avgör ditt liv kan bara du avgöra. Hur säkra är ni på varandra? Det kommer att bli kämpigt för honom att komma ifrån sin familj och sitt hemland, men hur kämpigt?



Och ska man vara krass i detta sammanhang så är det ändå så att går detta förhållande i stöpet, så kommer det alltid andra chanser.



Till sist: Kom ihåg att den verkligt kritiska punkten kommer när ni skaffar barn. Då blir allt mycket krångligare. Både när man är ihop och ifall man separerar.



friskytten.blogg.se

2009-04-09 @ 23:48:47
URL: http://friskytten.blogg.se/
Postat av: Lady Sess

Oj, vad jobbigt. Sånt är aldrig lätt. Jag hoppas att saken löser sig på bästa sätt!



Kram

Lady Sess

2009-04-10 @ 15:22:45
URL: http://ladysess.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0