Känslor som svalnat

Hej Eden!
 
Jag har ett problem. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 3½ år. Imorgon ska vi prata om våra känslor för varann, för att dom har börjat svalna, hans lite mer än mina tror jag.
Han blir 20 snart och jag 19. Jag känner djupt inne att jag älskar honom, och jag är inte redo att gå skilda vägar. Hur ska jag göra? Ska vi ta en paus? ska man inte träffas något under den perioden?
Eller ska vi ta en paus från det "intima" och umgås som vänner, och se ifall det är så vi vill ha det? Han är en så jäkla stor del av mitt liv, och jag klarar inte att det tar slut direkt.
 
Vore jättesnällt om du eller några av dina läsare kunde hjälpa mig och ge mig tips. Någon kanske har varit med om liknande? Jag behöver verkligen råd.
 
/ M

Om ni ska ta en paus från varandra eller från det intima är egentligen inget jag kan svara på eftersom det är upp till varje par att avgöra själv vad som känns bäst. Men om båda har känslor som svalnat så tycker jag nog ändå att ni ska prova kompis-grejen och alltså skippa det intima. På så vis behöver ni ju inte "bryta" helt och dessutom kanske ni kommer komma underfund med vad som verkligen är bäst för er. Ni kanske känner att detta är det bästa ni hade kunnat göra, eller också kanske ni känner att ni borde återgå till att vara ett par.

Det är ingen lätt situation ni är i och jag hoppas verkligen att det blir bra för er båda tillslut!

Kommentarer
Postat av: linn

Hej, jag och mi pojkvän har varit tsm i 4 år och 1 månad nu =) .. Och jag kan känna igen mig, jag har känt sådär ett par ggr och det är svackor! Jag lovar, för man känner nog om man inte älskar ngn, för då vill man ju verkligen inte vara tsm med den. Och jag älskar min kille mest av allt i hela världen, det kan våra år tsm bevisa =) Så det kommer och går, ni kommer hitta tillbaka! I promise, jag lovar!



/ en som vet!

2009-02-08 @ 15:09:07
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0