Nyförälskelse

Jag pratade med en av mina vänner om nyförälskelse. Hur allting känns så himla underbart i början av ett förhållande och hur känslan om att man är världens mittpunkt tillsammans med den man älskar växer sig allt starkare för varje dag som går. Allting han gör, säger och tycker är det bästa man varit med om och det går inte en enda sekund utan att man tänker på honom, på denna fantastiska människan. Kyssarna är så speciella och skapar en sådan lyckokänsla du aldrig nånsin varit med om förut. All tid du tillbringar med honom och alla tankarna kring honom gör att du varje kväll somnar med ett leende på läpparna, för att sedan, dagen efter, vakna upp med detsamma.

Ta vara på den tiden tjejer (och killar). Under åren som sedan går kommer det perioder då man känner att man blivit "nyförälskad" på nytt, men det är ändå den första, den riktiga nyförälskelsen, som är den bästa. Det är den man då och då drömmer sig tillbaka till. Ingenting går att jämföras med den.


Kommentarer
Postat av: Mmm

det håller jag inte med om, men kan förstå om det är så för andra kanske

2009-03-01 @ 23:48:56
Postat av: Eden

Mmm: Hur upplever du det då?

2009-03-02 @ 01:53:21
Postat av: Linnea

Jag säger nog som Mmm. Visst är det något speciellt med nyförälskelse, men jag föredrar alla gånger tryggheten och kärleken efter lite längre tid tillsammans. Jag blir bara mer och mer kär i min sambo ju mer jag lär känna honom. (Eller så är jag helt enkelt fortfarande nyförälskad i honom.)

2009-03-02 @ 14:24:24
URL: http://tjafs.wordpress.com
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Hej Eden!

Jag har mejlat dig angående ny design, om du är intresserad?



Mvh Mimmi

2009-03-02 @ 14:46:08
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: mcat

jag håller inte heller med om att nyförälskelsen är den bästa perioden. efter ett år tillsammans har jag fått en jävla massa nya känslor i min kropp. jag darrar fortfarande när han tittar på mig. man ska inte haka upp sig på ett stadie, tycker jag.

2009-03-02 @ 21:38:28
Postat av: Anonym

Jag gillar att vara nyförälskad... jag saknar att vara nykär riktigt mycket... att tänka och längta efter en person. Fjärilarna i magen. Det där pirret som "oj oj oj är detta sant ? Nyp mig någon" Det är speciellt. Det behöver inte leda till något speciellt eller man ska kanske inte haka upp sig för mycket på det... Men den där känslan. Som verkligen ger ett leende på läpparna... I like it.

2009-03-03 @ 18:31:12
URL: http://Yumii-san.blogspot.com/
Postat av: - | | Carro | | -

Ja, håller med.. brukar också tänka tillbaka på "den gamla goda tiden".. varit ihop med min pojkvän i över ett år nu..och visst känner jag fortfarande mig kär.. men nu känner man ju varandra ganska bra..vilket man inte gjorde i böjran..då var allt nytt och kändes som ett äventyr :) det roligaste är nuförtiden då han brukar överraska mig med nått.. då blir jag så glad och jag får det där pirret i magen igen... :) aw

2009-03-04 @ 00:36:25
URL: http://carolinedream.blogg.se/
Postat av: Mmm

Eden:

jag upplever det som att i början då känner man inte varandra så väl. Men när man lärt sig varandra, och anpassat sig klart efter varandra, förstår varann bättre, så uppkommer inte alla missförstånd som gör i början av ett förhållande. Jag känner min som mest kär ett år in i förhållandet. Det tar ett tag (för mig iaf) att vänja mig med att leva med en annan ny person.



Jag älskar ju min kille så oerhört mkt mer nu, än jag gjorde i början. Det pirrar fortf,, o man känner sig så lycklig o yr i huvet när han kollar på en ibland. Samtidigt är det skönt att man kan vara lite vardag med =)Trygghet och kärlek går före stormig nyförälskelse tycker jag =)

2009-03-05 @ 14:54:38
Postat av: Mmm

måste bara tillägga att sexlivet blir ju även bättre och bättre ju längre man är tillsammans med nån ;) ;)

2009-03-05 @ 14:55:48
Postat av: emelie

jag håller med den utan namn :P

2009-03-08 @ 17:39:48
URL: http://danieelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0