Betyder det att det är slut?

Hej Eden!

Min pojkvän och jag har varit tillsammans i två år, och vi älskar varandra något så otroligt mycket. Han behandlade mig verkligen underbart! Han bor i Stockholm och jag i Malmö och eftersom vi är fattiga studenter så träffas vi bara ungefär en gång i månaden om inte mindre. Vi hade det underbart tillsammans tills den dagen då våra mammor pratade i telefon om någon situation.

Hans mamma började då säga att hon aldrig vill ha kontakt med våran familj igen, eftersom hans mamma är gammaldags. Han är inte svensk och det är bara han och hans mamma i Sverige, hon har alltså ingen annan än honom.

Därför ville han ta en paus... Han ville att jag skulle vänta på honom i ett år tills allt har rett ut sig, och att han går ut skolan osv. Jag kan vänta i ett år,men saken är att han vill inte ha kontakt med mig alls under den tiden! Han hade sagt att han älskade mig med hela sitt hjärta, men att han inte visste vad han skulle göra nu, så därför ville han ta en paus, men inte alls ha kontakt med mig under ett år...

Betyder det då att han försöker säga till mig att det är slut, men är för feg för att säga det rakt ut? Istället hoppas på att jag ska glömma han under den tiden vi inte har kontakt?

Jag är verkligen förvirrad, och vet inte vad jag ska tro... visst jag känner ju honom bäst... men det brukar alltid vara personen som ser detta utifrån som vet bäst. Den förälskade vill alltid se det från den ljusa sidan... så jag vill veta vad du tycker om detta.

Mvh
/ Bao


När det kommer till kärlek mellan personer från olika religioner och kulturer dyker det oftast, förr eller senare, upp komplikationer liknande den här. Du har inte skrivit från vilket land han är eller vilken religion han tillhör men oavsett vad så är det tyvärr oftast så att familjen "vinner". Allt det där är så djupt inrotat och som svensk är det kanske väldigt svårt att förstå, men för honom att välja att vara tillsammans med dig kan för han och hans mamma betyda att han vänder ryggen mot hela sin familj, släkt och framförallt henne. Tänk alltså vilken press han står under.

Att han säger att ni ska ha ett uppehåll i ett år är antagligen för att han inte vill såra dig och kanske även ett sätt att skydda sig själv på, men innerst inne vet han att det betyder att det är slut för er. Jag är hemskt ledsen över att behöva säga det men tyvärr tror jag att det är så. Det kommer antagligen ta ett bra tag innan du kan släppa det och gå vidare och är det så att du behöver råd och stöd så får du jättegärna fortsätta mejla mig, jag vill hjälpa dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0