Hur många av Sveriges befolkning har någon gång rakat sitt kön?

Idag tittade jag lite på det här nya programmet Power of ten. För er som inte såg det kan jag berätta att det går ut på att två tävlande ska gissa hur många procent av Sveriges befolkning som gör eller har gjort vissa saker. Efter att dem har gissat så får man se svaret, och den som kommer närmast vinner helt enkelt poängen.

Hur många av Sveriges befolkning har någon gång rakat sitt kön?
..frågades det bland annat om idag.

Jag som har trott att de flesta gör det, eller i alla fall har gjort när dem var unga, blev lite chockad av resultet. Därför skulle jag nu vilja att ni gissar på hur många ni tror det är som rakat sitt kön. Förstår att det är fler än jag som tittade på programmet och inser därför att det är fler än jag som också vet svaret, men det gör inget, ni kan gissa ni också.

Den som kommer närmast det rätta svaret vinner äran, bara en sån sak liksom!

Kommentarer
Postat av: Malin

21% gissar jag på :)

2008-04-06 @ 22:44:19
Postat av: Sofia

30% kanske?

2008-04-06 @ 23:17:17
Postat av: camilla

Folk som rakar sitt kön är människor som är under 35 år. Gränsen går runt 30-35 år och alla under den åldern har mer hårfobi än de som är över. Inte för de inte skulle uppskatta att raka sig utan för när de växte upp så ansade man men inte rakade på sättet som det görs nu. Helrakat kanske några gjorde på skoj en gång men det var helt uteslutet att gå omkring jämt och se ut som ett barn.
Unga människor, folk under 25 år har aldrig ens testat hur det är att ha hår nästan så för dem är raka sig en del i duschritualen nästan. Ben, underliv, bröst, armar, ögonbryn.. allt kan rakas och i skolorna ser man unga människor utan hår för låter de håret växa så blir de lite mobbade nästan. Precis tvärtom var det förr för 30-åringarna. Kom någon utan könshår så skrattade folk för då var man omogen, fjantig, outvecklad, ja ett barn helt enkelt. De unga längtade efter hår på könet för det visade att man var vuxen (eller nästan i alla fall).
Det är lätt att tro att så som porren är, så som filmer och utvik är är normen men det är långt ifrån sant.

Procent på hur många som rakat sitt kön är kanske.. 35%? (det är ju ändå rätt många i svergie som är över 35 år.)

2008-04-07 @ 00:56:51
Postat av: Dragana

15% ?

2008-04-07 @ 21:25:27
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: Egoina

hmm.. 30 %? Äran är en stor grej liksom ;)

2008-04-07 @ 21:44:21
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0