Svälj stoltheten när ni vet att ni har fel

Ofta hör man hur ens tjejkompisar har tjafsat eller bråkat med sina pojkvänner. De berättar anledningen till bråket, vad dem sa och hur länge det höll på. Och ofta är det så att vi tjejer bråkar endast för att det ska bråkas, för att visa att vi minsann inte tar någon skit eller för att helt enkelt få bekräftat för oss att pojkvännen sen är den som "kommer krypandes tillbaka". Detta är inget jag gillar överhuvudtaget men självklart har det även hänt mig, jag är ju tjej och det är så vi tjejer fungerar.

Själv har jag blivit mycket bättre på det här genom åren och jag har även lärt mig hur viktigt det är att ibland svälja stoltheten. Det måste vi även göra fast att han kanske gjort någonting som får oss på dåligt humör, vi måste tänka igenom det och känna om det verkligen är värt att bråka över. Oftast är det ju faktiskt inte det! Oftast är det småsaker som bildar de största bråken. Det är alltså upp till oss att svälja stoltheten och sluta vara så förbannat envisa. Det leder ju endå ingenstans, faktiskt. 

Det finns självklart även killar som är såhär, ställer till bråk för ingenting, men då beror det oftast på andra saker. Vi tjejer har det på något sätt i oss, det blir liksom bara så utan att vi riktigt tänker på det. När en kille håller på så är det ofta pga behovet av kontroll eller för att få oss att få dåligt samvete. Gör han det ofta minskar självkänslan och självförtroendet hos tjejen som därmed också mister sig själv - detta kommer jag ta upp mer om sedan i ett annat inlägg. 

I vilket fall som helst. Har du en snäll pojkvän som du vet älskar- och gör allt för dig så snälla, utnyttja inte det genom att ställa till tjafs och bråk alltför ofta för ingenting, en dag kommer han få nog, det för att du inte har karaktär nog att svälja stoltheten trots att du ibland vet att det är du som har fel eller bråkar för egentligen ingen anledning alls.

Kommentarer
Postat av: THEMAN

Tja babe intressant blogg måste säga att jag blev positivt överraskad?
bloggade igår om nästan samma ämne..
läs min post och kommentera om du har tid skulle va kull att höra en tjejs åsikt?

LOVE /THEMAN

http://www.c-r.se/2008/04/08/tornet/

2008-04-09 @ 09:48:03
URL: http://www.c-r.se/2008/04/08/tornet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0