Toffel

Toffel för mig innebär att man är alldeles för beroende av sin pojk- eller flickvän. När man trots att man är med sina vänner inte gör annat än pratar om personen, eller när man rentav lämnar sina vänner för att istället umgås med denne jämt och ständigt.

Det kan också vara när man beter sig alldeles för puttinuttigt med sin älskling eller gör allt den ber en om.

Killar brukar även kalla varandra för det om de smsar eller pratar "för mycket" i telefon med sin tjej under grabbkvällen eller något, mest på skoj, men ändå!

Det är väl hur jag ser det.

Hur tycker ni man beskriver en toffel bäst?

Kommentarer
Postat av: Maria

Toffel för mig är en man som låter sin kvinna bestämma allt, i stort och smått. En man som låter sin kvinna köra med honom hela tiden utan att han säga emot eller protesterar. En man som inte kan svara på en inbjudan själv utan måste kolla med kvinnan om han eller dom ska gå. Ofta framställs kvinnan som dominant och grälsjuk (som Selma och Lilla Fridolf). Ursprungligen är det ett gammalt uttryck för att mannen är under kvinnans toffel och hon visar honom sin överlägsenhet genom att trampa på honom, och han låter det ske. Toffeln är symbol för kvinnans sko, eller sandal som det var i grekland.

Jag ser däremot inte en person som pratar mkt om sin partner som toffel, inte heller att han eller hon själv väljer att inte umgås med kompisarna framför partnern. Då tolkar jag det mer som att personen är kär i sin partner eller ser upp till denne väldigt mycket. Då är det ett eget val snarare än som hos en Toffel då han inte får eller vågar vara med vännerna för då blir kvinnan arg.

2008-04-21 @ 20:58:36
Postat av: Victoria

När man gör precis allt den andre ber om. När det nästan blir lite så att den ena partnern utnyttjar den andre.

2008-04-21 @ 22:07:19
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Anonym

En toffel är för mig en sko;) haha

2008-04-21 @ 22:57:15
Postat av: håller med ovanstående

en toffel är någon oftast en kille som lyder tjejens minsta vink...

2008-04-21 @ 23:17:14
Postat av: a.k

Isåfall är jag litelitelite toffel. Klart man tänker mycket på (och därav pratar om) samt vill vara mycket med sin pojkvän.

En toffel för mig är nån utan egna åsikter. typ:
"den här tröjan var ganska fin..."
"nej, tycker du!? fett ful ju..."
"aa, men.. .det tkr jag också, ju"

2008-04-23 @ 09:54:38
URL: http://decibel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0