Vill han ha mig eller är det en lek?

Hej,

Måste först säga att din blogg är bäst! ( fast det vet du redan.. )
Jag har ett problem som jag undrar om du vill hjälpa mig med!
 
För ca 3 år sedan träffade jag världens underbaraste kille ( då ) och vi var tillsammans i två månader, sedan sprack det. Han gjorde slut för att han inte ville såra mig, jag fattade ingenting och gör det fortfarande inte. Sedan dess har vi varit tillsammans igen, sådär sammanlagt 2 månader igen fram & tillbaka.
Folk har försökt att förstöra mellan oss och han har varit lite sån, " höra av sig när det passar honom " Men när han väl gör det så är han världens gulligaste och vi träffas ofta utan att ha sex. Träffas med hans vänner också. Pratar man med honom om känslor så byter han samtalsämne direkt, varför? Jag törs inte fråga mer om det och det gör ont i mig, vill han ha mig? Eller är det en sorts lek för honom? Jag menar, varför ses vi då utan att ha sex om det skulle vara en lek? Och varför bjuder han mig på släktmiddagar osv?
Det har varit såhär nu i 3 år och jag är trött på det och behöver hjälp från någon jag inte känner!
 
Tack på förhand,
 
/ M

Det jag tycker att du ska göra är att prata med honom och inte låta honom byta samtalsämne förrän du blivit klokare på vad det är han vill. Det är många killar som känner sig obekväma med att prata om sina känslor och jag tycker därför att du ska gå långsamt fram. Planera en myskväll hos dig om det går, och fråga honom hur han känner för dig och vad det är han vill få ut av förhållandet, berätta också att du känner dig lite vilsen vilket är jobbigt för dig.
Jag vet inte hur den här killen är i sättet men många vänder tagarna utåt i situationer som denna som kan komma att kännas obekväm (beror på personlighet och situation). Prata lugnt med honom och säg att du behöver veta, berätta för honom hur du känner!

Att han hör av sig lite när han själv känner för det, efter tre år, tycker jag är lite underligt, men eftersom att han tar med dig på släktmiddagar käns han inte som en person som med avsikt försöker leka med dina känslor.
I alla fall känner jag att man inte tar med sig flick- eller pojkvännen till släkten om man har planer på att dumpa henne/honom.
Att han dessutom träffar dig tillsammans med sina kompisar och utan någon baktanke på sex, visar att vill vara med dig, att han trivs i ditt sällskap, inte bara då det kommer till sex! I alla fall är det så jag ser det.

Har du pratat med honom om det här med att han hör sig bara när han själv tycker? Eller är han, precis som många andra killar, helt ovetandes om hur du känner?..

Jag förstår att detta är jobbigt för dig men jag ber dig, prata med honom, det är det ända som kan få ändring på detta! Ta det lugnt och sansat men låt honom inte komma undan genom att byta samtalsämne. Säg att du behöver ett svar. Annars är det upp till dig vad du vill göra..

Det är ganska svårt för mig att veta vad som är bäst för dig eftersom jag inte känner varken dig eller killen, men jag hoppas att du är nöjd med svaret och att det kan hjälpa dig och kanske även ge dig lite insikt.

Hoppas att läsarna också kan komma med sina tips och råd - kanske är det någon som befinner sig i samma situation just nu, eller kanske nångång har varit.

Kommentarer
Postat av: emelie

du mår bara dåligt av detta. så prata med honom även om d e svårt. vill han inte/ ni tycker olika så dra. Det är vad du mår bäst av i längden! lycka till!

2008-04-15 @ 23:08:28
URL: http://www.majmelajd.blogg.se
Postat av: Victoria

Asså..om du verkligen vill ha en person, så gör du ju allt för att "få" denna person jämt. Du vill inget annat än att bara vara med honom, ta på honom, prata med honom. Förklara hur mycket du tycker om honom. Inte i perioder, utan jämt.

Det är detsamma för alla oavsett kön.

Men man vet ju aldrig..han kanske bara är..ja..något..osäker? Så det bästa är väl att prata med honom på riktigt. Funkar de inte, ge upp.

2008-04-15 @ 23:22:32
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: J

Jag har varit med om något liknande, var jätte förälskad i (och tillsammans med) en kille som bara hörde av sig då och då. Ibland kunde det gå två veckor utan att han hörde av sig, men när han väl gjorde det var han verkligen världens gulligaste!
Det visade sig dock att han mådde mycket dåligt, och inte klarade av att ha ett förhållande.
Du borde prata med honom, berätta hur du känner och säg att du tycker det är jobbigt så kanske han förstår hur svårt det är för dig. Och är det så att det handlar om honom, så förklarar han säkert så du inte behöver oroa dig.

Lycka till! :)

2008-04-16 @ 14:09:31
Postat av: Anonym

nu får du uppdatera! :)

2008-04-16 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0