Livet är inte bara en dans på rosor.. Ni vet, det finns ju en vardag också!

De värsta bråken är dem som inte handlar om något. Eller, de som handlar om något som den ena knappt kommer ihåg och den andra inte förstår ett skit av. Sådana som oftast uppkommer under fyllan ni vet.. Själv försöker man förstå hur den andra tänker, hur den har fått någon skitsak bli hur stor som helst, och hur fan man ska lösa det, för det vill man ju såklart. Även om man inte kan ta på sig skulden för något som den andra tycker man är skyldig till, så vill man inget helldre än att den andra ska förstå att alltihop bara är ett stort enda missförstånd så att allt bara får ett slut.

Fan, man kan inte slösa på livets dagar genom att bråka om skitsaker, eller hur? Man ska vara snäll och förlåtande och förstående. Det tycker jag är viktigt. Man ska aldrig hänga upp sig på småsaker som man knappt själv förstår innehållet av. Man ska aldrig bestämma sig för att "nu ska jag minsann vara sur och arg så att hon/han fattar på riktikgt hur fel den gjort", aldrig ska man göra så. Det ska ni ha klart för er!

Personen du älskar är alltid den som kommer såra dig mest och flest gånger. Personen som älskar dig är personen som du kommer såra mest och flest gånger. Detta enbart på grund av att ni älskar varandra. Så är det bara.. För alla!

Kommentarer
Postat av: michis

när man bråkar om småsaker handlar det oftast om ett mkt större problem som man inte vågar ta upp. Ngt som man försträngt länge, sen händer en småsak och då brakar det loss



DrPhil säger om par som bråkar om småsaker: Vad bråkar ni EGENTLIGEN om? För som sagt,, det ligger ofta ett megastort problem bakom

2008-12-22 @ 01:20:09
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: tusensanningar

När jag börjar bråka med min pojkvän är det oftast för att jag är uttråkad. Eller hungrig.

2008-12-22 @ 01:55:22
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: Egoinas.se

jag tipsade om din blogg! :)

2008-12-22 @ 08:57:46
Postat av: Mmm

Haha jag brukar med bråkas när jag är utsvulten och bara DÖÖÖÖR av längtan efter en hamburgare!!

2008-12-22 @ 19:30:15
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-22 @ 19:34:59
URL: http://emmiealinea.blogg.se/
Postat av: tantti

Jag tror att när man bråkar om småsaker är det egentligen något annat som ligger bakom.

2008-12-22 @ 23:23:28
URL: http://tantellerinte.blogg.se/
Postat av: Tss.

Jag har aldrig varit kär och sedan levt ut det. Vågar fan inte.



Sen har jag en riktigt skruvad fråga kanske. Katrin fd. Schulman skrev i sin blogg att man bara har flytningar en gång i månaden. Jag har det nästan varje dag, vissa dagar mer och vissa knappt alls. Trodde det gällde nästan för alla, hade jag helt fel och borde jag kolla upp det? min gynekolog har inte sagt något iallafall. :O

2008-12-22 @ 23:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0