Ska unga få ha så mycket sex som de själva vill?

Just nu görs en undersökning på aftonbladet, frågan är: Ska unga få ha så mycket sex som de själva vill?

Jag förstår inte grejen. Vuxna tjatar om hur dåligt det är för ungdomar med bland annat KK-förhållanden och de ungas sätt att se på sex, hur de ungas sätt på analsex, gruppsex och sex med samma kön, har blivit så öppet och så normalt. Jag tycker att det är bra att sex är så öppet som det faktiskt är nu, jag menar, dem ska till och med börja sälja dildos på apoteket, det gör väl bara att fler vågar prova på nya saker och slutar skämmas över saker och ting.

Själv tycker jag inte att detta är en fråga någon annan än en själv ska bry sig om, är man mogen för sex och är nyfiken på att prova på nya saker så ska man göra det. Och hallå, vadå "ska unga få ha så mycket sex som de själva vill?" - vad hade de tänkt göra åt saken?

Kommentarer
Postat av: Linda

Hmm.. Ska dem börja undersöka alla om dem haft sex? Och hur ska dem kunna hålla koll? Jag tror inte mina föräldrar har en aning om när jag blev av med oskulden, hur många, när var och hur. De är väl upp till personen själv. Och självklart gör många unga de för att få uppmärksamhet, bli "coolare" och allt va de är men hur egentligen? Hur ska dem "stoppa" de?

2008-03-09 @ 21:16:34
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Ankii

haha eller hur! bra sagt :)

2008-03-09 @ 21:56:45
URL: http://ankaans.blogg.se
Postat av: Dragana

Asså, helt ärligt. Vad sjutton är det för fel på dessa "vuxna" människor som har noll gram hjärna i huvudet. Det kanske är förståeligt att en 10-åring inte ska ha sex, men sex är överallt och en stor del av livet. Man kan inte hindra "ungdomar" från att ha det. "Vuxna" får nog själva avstå från att ha sex innan de kan säga till de yngre att inte ha det.
För att asså helt seriöst, jag stör mig grovt på allt det som vissa konservativa människor kommer med. Så länge man själv känner sig mogen och redo för sex, vad har ens föräldrar eller någon annan med det att göra?! "Vuxna" har sex av en anledning har inte de yngre samma behov!?

2008-03-11 @ 22:34:04
URL: http://iseedee.blogg.se
Postat av: like

Jag tror inte själva felet ligger i att det är så öppet utan i att man har det så mkt med många olika. sex ska vara något specielt man gör med den man älskar inte med vilken random som hellst iaf inte i början. Och sen tror jag de även menar att barn i så unga åldrar har sex för att de känner sig tvungna till det för "alla andra har haft det" det är nog snarare det som är problemet och inte faktumet att det är öppet med sex och dylik det är bara positivt att man slipper skämmas men det kommer fram i för tidiga åldrar.

2008-03-17 @ 20:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0