Vad kärlek är för mig

Kärlek för mig är att ha någon vid sin sida, någon som ställer upp för en när man behöver det. Gemenskap, intimitet, lycka, omtänksamhet, vänskap och generositet - det är för mig kärlek. Att ha någon som lyssnar och ger en stöd och råd, men också någon som vet när det är läge att bara vara tyst.

Att ha någon som bryr sig om en, vad man gör och hur man känner, det är kärlek för mig. Att ha någon att planera framtiden med, någon som känner likadant som en själv. Att få vara precis den man är med någon, utan den där masken många av oss sätter på oss på morgonen, det är kärlek för mig.

Det finns så mycket jag hade kunnat skriva men jag känner att detta får räcka
 - kärlek för mig är underbart.

Kommentarer
Postat av: a.k

fint sagt

2008-03-20 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0