Jag hoppas att jag förstår dig rätt

Eden! Har du något tips på vad man ska prata om första gången man ses? Jag och 3 kompisar ska träffas och jag gillar den ena killen, vi ska se på bio tillsammans och jag vet inte vad vi ska prata om sen. Tänk på att jag bara är 17 år, så det är ingen "vuxendejt". Snälla ge tips fort för vi ska ses imorgon! Tack! 
PS: Har du något tips för att inte bli röd i huvudet också? Jag blir alltid det när jag träffar nya människor.'

/ Anonym

Ojoj, det är ju nästan så att jag blir lite nervös själv. Jag hade gärna velat veta om det enbart är killar du ska träffa eller om det är både killar och tjejer. Jag drar slutsatsen att det enbart är killar och då tror jag att du kan vara ganska lugn. De kommer sköta det mesta av snacket och eftersom att de är just killar så kommer det säkert bli mycket skämtande och skojande vilket alltid lättar upp pinsamma eller spända situationer. Så är det dock även om det är tjejer, fast kanske lite mer åt det fnittriga och tramsiga hållet (du vet hur vi tjejer kan bli om något känns pinsamt).

När det kommer till dig så kan du ju alltid fråga vad de tyckte om filmen när ni går ut ifrån biografen, det känns ju ganska givet, men du kan ju även fortsätta fråga om vad de tyckte om en speciell skådespelare eller t ex någon speciell scen du tyckte var extra bra. Andra bra samtalsämne tycker jag är: bloggar (edenslustgard.blogg.se), skola, kläder, sport (även om du kanske som jag, knappt vet skillnaden mellan handboll och basket), framtidsplaner (vad man vill studera till) o s v. Viktigt att tänka på är väll kanske också att försöka fördjupa sig lite i frågorna så att man plötsligt inte känner att det inte finns några frågor kvar att ställa.

Det där med att lätt bli röd i ansiktet har jag tyvärr inga tips på hur man blir av med. Men jag förstår att det är jobbigt. Nu i vintertid kan man sätta på sig en extra stor halsduk som man drar upp lite över kinderna kanske, för även om man blir lite röd, så vet man att det inte syns så mycket och då kanske det snabbare går över. Jag vet inte.

Det hade varit roligt om du mejlat mig imorgon om hur allt gick och sådär. Fast det är ju bara om du känner för det, för att prata av dig eller något. Hehe.

Lycka till och tänk inte för mycket. Det kommer säkert bli hur bra som helst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Eden :) Jag undrar hur du/ni ser på att ha kontakt med sitt ex.. Jag är i mitt första förhållande och vi har hållit ihop i snart sju månader och antagligen för att jag aldrig haft ett förhållande innan så är jag kanske extra svartsjuk och rädd jag vet inte.. Men min pojkvän har iaf en del kontakt med sitt ex, dom typ kommenterar varandras bilddagböcker och säger "åååh du är så jävla söt" osv.. Det får mig att må illa men jag vet inte om jag överreagerar.. Vad tycker ni om kontakt med sitt ex? Vart går gränserna? Hur ska man själv tänka för att inte vara så fruktansvärt misstänksam? För jag litar på min pojkvän men jag tycker ändå det där är så fruktansvärt jobbigt.. Känner någon igen sig kanske? Tack för den här bloggen, den är jättebra :)

2008-11-24 @ 11:00:08
Postat av: tusensanningar

haha http://tusensanningar.blogg.se/2008/november/utkast-angaende-forra.html .

Jag tycker det är helt beroende på hur deras relation är i övrigt. Men helt okej känns det väl inte att skriva såna grejer till varandra.

2008-11-24 @ 13:58:17
URL: http://tusensanningar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0