Att lära sig älska sex

Ett samtalsämne som ofta tycks komma upp här är oförmågan att komma när man har sex. Rådet många får är att inte vara på fokuserad på att komma utan bara njuta så löser det sig. Men framför allt att det är någonting man måste jobba på. Och det stämmer, tro mig! Jag har gått från att vara nyfiken på sex, till att hata det, till att börja se det vackra i det igen. Och det är det jag tänker berätta om nu.


Jag hade precis fyllt 18 och mina vänner tog mig ut för att fira. Jag såg han direkt, han satt där ensam i baren och rökte en cigarett. Jag som vanligtvis är väldigt blyg när det kommer till män fann modet att gå fram till honom och börja prata. Han var snygg, trevlig och otroligt charmig. Efter många timmar och drinkar senare bestämde vi oss för att gå hem till honom och hela vägen dit var jag spänd på vad som skulle hända. Även om vi aldrig hade sex den natten kan jag inte säga att jag var besviken då vi spenderade den med att ligga uppe och prata om allt.


Vi började dejta och jag föll verkligen för honom. Att han var 12 år äldre än mig kändes inte viktigt. För när det kommer till kärlek är åldern bara en siffra. Efter ett tag var det dags för oss att ha sex för första gången och det hela var över ganska fort. Jag kan inte påstå att sexet någonsin var något speciellt mellan oss men jag tänkte ofta att det var något vi kunde jobba på för att det skulle bli så bra som möjligt. Dock är det svårt att försöka förbättra sexlivet om det bara är den ena som försöker.


Han var alltid så snäll mot mig, kramade mig och sa hur fin jag var och hur mycket jag betydde för honom. Gud vad jag älskade honom! Han berättade att hans tidigare förhållande varit väldigt dåliga eftersom det hade brustit i kommunikationen, att de ofta bråkade över småsaker och att han blivit behandlad som skit. Jag lovade honom och mig själv att det aldrig skulle bli så med oss. Vi flyttade ihop och det var då det hela började.


Först var det mest småsaker, sådant som man oftast väljer att ignorera just därför att det är småsaker. Han kunde säga att han inte gillade hur jag gick klädd när vi skulle gå på fest eftersom jag var hans flickvän och han inte tyckte att andra män skulle se mig som någon som bara var ute efter sex, men att det självklart var upp till mig hur jag ville gå klädd. Gulligt tyckte jag och höll med. Inte behöver man ha på sig en tajt, urringad tröja när man har en pojkvän. Det var ofta sådana här argument som han kom med i början; han kunde säga vad han tyckte att jag skulle göra eller inte göra och varför han tyckte så och sen säga att jag själv fick välja hur jag ville göra. Men det är väl bra, tycker säkert många. I ett förhållande ska man kunna ge sin åsikt på allt. Och det håller jag med om. Men om man säger vad man tycker och sedan säger att ens partner själv får bestämma ger det en inte rätt att bli arg för att man inte lyder ens råd. Och så var det alltid, gick jag emot det han tyckte kunde han bli lite sur och irriterad. Han ansåg alltid att han hade rätt, för han var mycket äldre och mera världsvan. Detta ledde ofta till att vi började bråka eftersom jag inte tyckte att det räckte som argument. Bråken slutade alltid med att han sa att jag var precis som hans tidigare flickvänner och att jag hade lovat honom att inte bli sån, ofta grät han samtidigt som han sa detta och det ledde till att jag fick ångest och lovade honom att bättra mig.


Sen slutade han helt enkelt ge mig valen att välja själv hur jag ville göra, han beordrade. Han gillade inte mina tjejkompisar eftersom han tyckte att de uppträdde slampigt på krogen och folk kunde tro att jag också var det om jag umgicks med dem. Jag började umgås mindre med dem för att få ro i stugan. Detta är bara en av många saker som han bestämde att jag fick ge upp för att det helt enkelt inte var passande.


Som jag nämnt tidigare var vårt sexliv aldrig något att skryta om. Jag har alltid behövt lite tid på mig för att komma och i början tog han tid på sig att hjälpa mig. Men allt eftersom tiden gick slutade han med det. Ofta kunde han säga att han inte orkade eftersom det tog så länge och att jag fick skylla mig själv för att jag inte snabbade mig. Eller så bad han mig fixa det själv medans han gick iväg och kollade tv eller vände sig om och somnade. Ofta låg jag länge kvar och kände mig tom. Jag hade alltid hört att sex var någonting fantastiskt mellan två människor, bland de bästa saker som fanns. Varför kände jag då så här? Så småningom började jag hata sex, jag avskydda det eftersom det alltid innebar att vi skulle ha det när han ville, oavsett om jag ville eller inte. Jag kunde ligga där och bara önska att det var över. Avsugning för mig blev ett sätt att slippa ha sex, det gick dessutom över snabbare. Men oavsett vad vi gjorde kände jag mig alltid smutsig och förnedrad efteråt.


Efter nästan 5 år kom han hem en dag och sa att det var slut, bara så där. Han hade hittat någon annan som han hade tillbringat mycket tid tillsammans med det senaste året och han kände att han ville ge dem en chans. Dessutom var jag väldigt ung, så jag skulle säkert hitta någon annan, sa han.


Under lång tid önskade jag att han skulle ångra sig, ta mig tillbaka. För jag älskade verkligen honom. Han var mitt allt, han var den enda jag hade. Jag hade gett upp så otroligt mycket för honom och nu kände jag mig som en trasig leksak han bara kastade iväg för att den inte passade honom längre, men trots det kunde jag inte hata honom. Det tog länge att komma över honom och det var först när jag insåg hur otroligt dåligt jag mådde under den tiden och hur illa han behandlade mig som själva läkningsprocessen kunde börja.


Sedan ett år tillbaka är jag tillsammans med en ny och han är ingenting som mitt ex var. Jag har fortfarande svårt att komma när vi har sex och detta är något VI jobbar hårt på. Han kan strunta i sina behov helt och spendera tid med att se till så att bara jag har det skönt. Han tar sig tid, även om det tar länge och han hjälper mig ständigt till nya otroliga upplevelser när det gäller sex. Jag har börjat inse att sex är så fantastiskt som folk säger bara man har det med rätt person för det gäller att både kunna ge och ta. Jag tror fortfarande på att man måste göra varandra lyckliga i ett förhållande, men man ska aldrig förstöra bitar av en själv för att göra den andra nöjd. Man måste kunna bråka över småsaker utan att ge den andra skuldkänslor och man måste kunna ha egna liv vid sidan om. Men framförallt så måste man må bra i ett förhållande och med sig själv, oavsett om det gäller i sängen eller utanför den.


/ L


Kommentarer
Postat av: matilda

Mycket, mycket bra skrivet! älskar bloggen!

2009-04-25 @ 22:29:56
Postat av: Emma

Sjukt bra skrivet!

2009-04-26 @ 16:42:35
URL: http://emmaaboberg.blogg.se/
Postat av: Tjejen

För jag fyllde år i Mars? ^^

2009-04-27 @ 12:37:35
URL: http://penitreramera.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

http://www.fittornafluff.blogg.se

2009-04-29 @ 13:31:22
Postat av: jennifer

Jag känner igen mig så otroligt mycket.

Jag tycker detta var väldigt starkt gjort av dig, det berör verkligen när du skriver!

Fortsätt såhär, kommer definitivt lägga till dig på bloglovin.

Kolla gärna in mon blogg när du har lust!

kram <3

2009-05-19 @ 22:14:10
URL: http://screamaimandfire.blogg.se/
Postat av: rty

jete könt att sexa jag vill stopa in min mun i en fita

2011-12-29 @ 16:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0