Inför alla hjärtans dag

Nu inför alla hjärtans dag tror jag vi är många tjejer som funderar och tänker på hur mysigt det varit om killen gjort "det" eller "det för en. För även om man vet att det är en dag gjord för affärerna och en dag de flesta killar inte bryr sig hälften så mycket om som många av oss tjejer, hoppas vi ändå att han planerar något riktigt romantiskt.

Jag påminde min pojkvän att han aldrig under våra år tillsammans ensam lagat mat åt mig och att det var ett bra tillfälle att göra det på nu på lördag. Som svar fick jag en sne blick och en snabb genomgång över vår 1-års dag som han planerat så fint. (Vår 1-års dag var för 2½ år sedan).

"Javisst, det var verkligen jättegulligt och något jag aldrig kommer att glömma. Och nej, jag vet ingen annan som gjort något liknande. Men ska jag leva på det resten av livet?" frågade jag på ett skämtsamt sätt.

Inte för att jag är en krävande flickvän på något sätt, men jag behöver ändå få känna mig lite speciell och framför allt lite extra uppskattad då och då. Men grejen är ju den att många killar förstår ju inte ens hur något som för dem egentligen bara är en lite handling, kan betyda så oerhört mycket för oss. Jag menar, hade han ställt sig i köket för att laga mat till oss så hade jag uppskattat och verkligen älskat det oavsett om det sedan smakat skit och tvingat oss köra en snabb runda till McDonalds. Det är tanken som räknas!

Menmen, jag kan nog fortsätta drömma. Om jag får gissa hur min alla hjärtans dag kommer se ut så är det jag som står i köket och lagar mat till oss samtidigt som jag serverar honom hans favoritöl som jag varit och köpt enbart för honom. Senare på kvällen är det säkert även jag som tänder ljus i hela sovrummet och ger honom en lång och skön massage som slutar med en avsugning och ett knull. Tillslut kommer jag ligga med rumpan vänd mot honom och tänka att detta var ännu en värdelös alla hjärtans dag!

(Och ja, jag bortser i detta inlägget ifrån att killarna också behöver få känna sig speciella och extra uppskattade och allt det där. Alla hjärtans dag är för alla men eftersom den består mestadels av rosa och röda hjärtan tror jag ändå den är riktad mest åt tjejerna, haha!)

Kommentarer
Postat av: M

Nu tycker jag du är lite väl hård mot killarna/ din pojkvän. Om du nu tycker att det kommer bli en så värdelös alla hjärtans dag varför ställer du då upp på det? varför har du såna krav på att just denna dag ska din kille göra något speciellt för dig? Laga inte mat till honom då, ställ inte upp på ett knull bara för att. Planera något roligt tillsammans eller skit i allt. Du kan inte ändra på honom.

2009-02-10 @ 15:08:47
Postat av: S.

Känner igen det där! min pojkvän har lagat mat åt mig ca 5 ggr på 3 år.. men han tänker faktiskt bjuda ut mig på middag och bio, det är ju aldrig fel :)

2009-02-10 @ 15:40:02
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Eden

M: Ta det med en nypa salt! Jag begär egentligen inget av honom över huvud taget, han är världens bästa kille och jag älskar honom över allt annat.

2009-02-10 @ 15:55:23
Postat av: Anonym

Håller med... dom små sakerna som killen gör betyder ju mest och man uppskattar sånt verkligen... just som att laga mat eller bädda fint i sovrummet och tända lite ljus... och vilken dag passar inte bättre än alla hjärtans dag ? den dagen då killarna borde passa på att smälta någon söt tjejs hjärta... : )för även fast vi tjejer säger att alla hjärtans dag inte betyder något så gör den det... vi är komplicerade och det gäller att man läser mellan raderna... vi tjejer är kanske lite mer känsliga och kanske behöver lite mer ompyssling... inte bara en öl i handen och sen ett knull ! om killar och tjejer hade varit mer lika varandra, omg det hade underlättat så himla mycket... ; )

2009-02-10 @ 20:18:48
Postat av: A

Min pojkvän kommer hem med blommor ibland, tänder ljus och masserar mig utan att jag frågat om det. Bara för att han vet att jag gör detsamma för honom, om än i andra format (gör frukost, ger en handjob osv). Jag hoppas att ert förhållande också består av den gemensamma respekten och utbytandet av tjänster, även om han kanske inte är alla-hjärtans-dag-typen. Dessutom tjänar man på att vara lite krävande :). Inte aggressivt krävande men snarare på att ställa motkrav och betona hur mycket energi man faktiskt lägger ner själv. Är han inte redo att ge en det tillbaka, varför stanna vid någon som inte bryr sig?

2009-02-10 @ 20:36:47
Postat av: Cindy

Har nog den mest romantiska killen :) Han gör alltid massa för mej utan att jag ber om det, tänder ljus, masserar osv. Uppskattar det något enormt!

2009-02-10 @ 20:59:27
URL: http://www.nogg.se/babyballerina
Postat av: Ellis

Min älskling ger mig frukost på sängen praktiskt taget varje morgon och jag lagar middag åt honom för att han inte orkar och jag tycker det är kul. Tycker det funkar bra så ;)

När det kommer till Alla <3 Dag däremot är det jag som inte uppskattar det kommersiella jippot kring det och han som gärna är lite extra gosig. Så vi ska göra en kompromiss - mina splatterfilmer och hans chokladhjärtan ^^

2009-02-11 @ 17:44:02
URL: http://sikorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0