Manlig gynekolog, inte direkt drömmen såhär en onsdagsmorgon

Härlig start på dagen då det första man gör är och besöker gynekologen, som dessutom var manlig. Att betala 300:- för att få höra att "allt ser bra ut, inga konstigheter här inte" kändes också ganska lönt. Fast i och för sig, jag hör ju helldre det än något annat, så det var ju faktiskt rätt skönt.

Jag har alltid sagt att jag aldrig i hela mitt liv kommer kunna gå till en manlig gynekolog och när det sen kom ut en man från "gynekologkontoret" blev jag därför alldeles chockad. "Herregud, ska den gamle gubben pilla på min fitta?", tänkte jag. Fy! Men, vilka anledningar han än hade när han beslutade sig för att utbilda sig till det, så gjorde han ett bra jobb. Det kändes inte mer konstigt än annars och det för mig är ett plus.

Kan ändå inte sluta fundera.. Varför väljer man som man att bli gynekolog?


Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tycker de manliga gynekologerna är bättre än de kvinnliga. Visst var det pinsamt de första gångerna men nu vill jag inte gå till något annat än en man.

2009-03-11 @ 10:57:10
Postat av: Klumpesnusk

Jag tror att som med alla medicinska inriktningar är det en fråga om vad som fascinerar och intresserar en. Att bli gynekolog har säkert en hel del intressanta vinklar, sett ur rent medicinska vinklar. Tror inte någon tänker "jag ska bli gynekolog så jag får pilla på fittor!" alls faktiskt.



Frågan som jag alltid undrar mig är dock i vilken utsträckning manliga gynekologer tar med sig arbetet hem :)

2009-03-11 @ 13:32:02
URL: http://www.klumpesnusk.se
Postat av: Michaela

jag går inte till gynekologer överhuvudtaget. men måste jag får det faktiskt bli en kvinnlig som jag gillar massor. hatar om man ska bli tvingad till det för att få ta p-piller t ex. Enligt mig är det en form av övergrepp

2009-03-11 @ 14:43:00
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag funderade på precis samma sak idag när jag var hos min gynekolog. Hade som tue en kvinnlig. Vem väljer egentligen att bli gynekolog lixom?

2009-03-11 @ 16:39:06
URL: http://ennadja.blogg.se/
Postat av: Cindy

Vi har en manlig gynekolog på ett av de sjukhus dit man går om man har bråttom. Han är ingen höjdare, riktigt hårdhänt och brysk i sättet. (Men det finns det å andra sidan även en hel del kvinnliga som är tyvärr.)

2009-03-11 @ 18:11:56
URL: http://www.nogg.se/babyballerina
Postat av: Jessica

Hejhej!! Kan du ta upp mer om fontänorgasm??

Hur man kanske kan göra för att få det?

Jag tror jag får orgasm men det rinner inte ut? Ska det rinna eller för att man har fått det?

Gärna glad av svar

2009-03-11 @ 18:13:56
Postat av: Monica

Jag har oxå fundera på samma sak många gånger, varför vill en man bli gynekolog?? Jag vill ialla fall inte gå till en manlig, vill nog ha en kvinnlig. Och tror att jag högst antagligen skulle neka att bli undersökt och "kräva" en kvinnlig om det skulle råka vara en man..

2009-03-11 @ 18:55:06
Postat av: Ulko

mitt ex mamma jobbade på ungdomsmottagningen.

Och kan säga efter att ha hört hur MYCKET dom kvinnliga personalen pratar på rasterna, om besökarna de har haft.

Så går jag hellre till en manlig än en kvinnlig.

2009-03-11 @ 19:44:46
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag funderade på att läsa till gynekolog ett tag, men inte för att de hade något med att jag skulle få röra snoppar och fittor då. Utan mer för att jag tyckte att de var den del av läkare som var minst med operationer och farliga saker där jag kunde råka ta död på någon eller så :S och sen tyckte jag att de var intressant. Och de är ju samma sak för en kille som får gå till en tjej med sina problem klart att de måste vara pinsamt, jag menar de är ju en killes "stolthet". Jag har inte haft några problem varken med manlig eller kvinnlig gynekolog :) Fast manliga brukar vara mer försiktiga och ordentliga enligt min mening:)

2009-03-12 @ 16:35:03
Postat av: emmy

äh, det är bara deras jobb! Varför väljer man isåfall att bli läkare som utför coloskopi t ex? Det är inte direkt så att de går "gynekologhögskolan" utan hamnar där. Tror det är ett intressant yrke, och det handlar knappast om att man tittar på fittor hela dagarna!

2009-03-15 @ 15:22:38
URL: http://www.metrobloggen.se/sexiness
Postat av: Dragana

Jag håller med Michaela där uppe! Jag är 20 år och aldrig varit hos en gynekolog. Oddsen är att jag aldrig kommer att gå till den heller. Tycker att det är synd att man i vissa fall är tvingad till det och tycker absolut att det är en form av övergrepp, jag också!

Jag skulle må psykiskt dåligt över att gå till en gynekolog och bli pillad mot mig vilja. Jag är så emot det att jag hellre skulle dö än gå till en.

2009-03-17 @ 15:14:51
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, antingen för att han är en pervers liten typ som gillar att se och peta i unga flickors fittor, eller för att det ska vara en god gärning :)

2009-03-17 @ 18:58:57
Postat av: Dragana

Svar: Ja visst är det bra att gynekologer finns för de som faktiskt vill gå dit. Men jag dör hellre i någon sjukdom än går till en. Hemskt låter det.. och antagligen så kommer jag att tvingas gå till en förr eller senare.. men jag vet att jag kommer att vara hysterisk och gråta igenom hela grejen och må psykiskt dåligt efteråt... Det känns inte värt det alls.

2009-03-23 @ 18:34:46
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: Till Dragana

kom ihåg att de inte kan tvinga dig!! de har försökt med mig men jag har vägrat. spec när jag vill förnya mina p-piller så vill de göra undersökning innan de ger recept. men jag har ljugit o sagt att jag kollat redan o sånt när de envisas.



jag förstår dig precis, jag vill inte sätta mig helt utblottad i en gynekologstol och ha nån främling peta i en!! Men hursomhelst: säg nej om det inte känns bra.



jag kommer alltid vägra. det finns andra sätt att kolla sjukdomar på, typ blodprov och sånt. killar slipper ju jämt undan, hur kommer det sig?? lika stor chans att de med blir sjuka i könssjukdomar och sånt ju!

2009-03-24 @ 15:19:45
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0