Vad är egentligen en orgasm?

Orgasm är den sexuella njutningens absoluta höjdpunkt. Under en orgasm fördubblas kvinnans hjärtslag och hon andas tre gånger snabbare än normalt, själva orgasmen är en serie sammandragningar framför allt i bäckenbottens och könsorganens muskler som dras samman ofrivilligt i sköna rytmiska sammandragningar med 0,8 sekunders mellanrum, lite långsammare på slutet. Även musklerna i livmoder urinrör och runt anus dras samman och pulserar. En liten orgasm kan ha 3-5 sammandragningar medan en intensiv kan ha 10-15 En genomsnittlig orgasm håller på mellan 10-20 sekunder och är jätteskön.


Orgasmen kännetecknas också av en värmevåg i underlivet som sprider sig vidare i hela kroppen. En del kvinnor upplever inga sammandragningar utan bara en värmekänsla som sköljer genom kroppen.


Kommentarer
Postat av: Klara Johansson

Hej, jag vill bara säga att jag fulkommligt älskar din
blogg!! Och jag mpste också söga att jag blir extremt kåt av att läsa den, speciellt din historia om dominans grejen (skulle därför inte vara helt fel om du la in fler)
sen har jag en liten fråga... jag har en väldigt stor fitta, och då menar jag verkligen STOR! (jag vet, äckligt) allt är fel med den, den är bullig och den "hänger ner mycket", då kommer jag till frågan "kommer detta att ha nån negativ inverkan då jag har sex? (är oskuld) Tack så mycket på förhand, kramar kåta Klara

2008-03-22 @ 18:48:59
Postat av: Anonym

Hej! Märker alla när dom får orgasm, alltså vet man direkt det där var en orgasm? Har nog aldrig fått en nämligen :/

2008-03-22 @ 21:35:55
Postat av: Eden

http://edenslustgard.blogg.se/1205347047_hur_vet_man_om_man_ft.html#comment - Kolla in det inlägget, där står känslorna man får under en orgasm. Men ja, om man fått orgasm så vet man det, det är mitt svar! :)

2008-03-22 @ 21:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0