Är det normalt att livmodertappen gör ont vid sex?

Är det normalt att livmodertappen gör ont vid sex? Tidigare gjorde det inte det, utan jag gillade när killen kom åt den. Men senast har det gjort skitont och det strålar upp i magen. Kan det ha att göra med att hans snopp var längre än tidigare relationers? Finns det könssjukdomar som kan ge dylika symtom?

Jag har letat runder på internet bland olika könssjukdomar men inga av de jag läste om, hade som symtom att man fick ont i livmodertappen. Jag hittade dock ganska många som hade haft samma problem under sina graviditeter, eller bara när mensen var nära. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig genom det där med graviditeten, det är ju bara vissa som upplevt den känsligare då.

Att hans snopp är längre än dina andra sexpartners kan vara "boven" då den når längre in snabbare under stötarna, vilket för många, även mig, gör ont ända upp i magen. Det förekommer dock endast i doggy-style för mig och jag brukar då trycka hårt precis under magen vilket gör att det onda försvinner. Om du provar detta men smärtan inte ger med sig, tycker jag att du ska gå och kolla upp det på ungdomsmottagningen. Det behöver inte vara något allvarligt men man kan aldrig kolla upp sig för lite! Annars är det som du säger, det kan ha med längden på hans snopp att göra, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag får ofta ont i livmodertappen, inte under tiden (såtillvida det inte gäller ridpositionen), men efteråt. I synnerhet om vi haft lite hårdare sex. Det verkar vara ganska vanligt dessutom. Om man tänker lite på vinklar, så att han inte kan tränga lika långt in, kan man mildra obehaget efteråt samtidigt som G-punkten stimuleras bättre.

2008-05-30 @ 20:39:33
Postat av: Anonym

Be han att inte stöta så djupt in...

2008-06-23 @ 13:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0