Flytningar

Katrin fd. Schulman skrev i sin blogg att man bara har flytningar en gång i månaden. Jag har det nästan varje dag, vissa dagar mer och vissa knappt alls. Trodde det gällde nästan för alla, hade jag helt fel och borde jag kolla upp det? Min gynekolog har inte sagt något iallafall.

/ Tss


Katrin kanske har flytningar en gång i månaden och tror därför att alla vi andra också har det, men det är fel. Det är inte alls något fel med att ha flytningar varje dag, det har jag också. Vissa dagar mer än andra, precis som du. Det är alltså helt normalt och inget att oroa sig över. Luktar de däremot surt och äckligt så kan det vara pH-värdet som spökar, men det rättar man ganska lätt till med hjälp av Lactal som finns att köpa receptfritt på Apoteket.


Kommentarer
Postat av: Tss

Haha tack för svaret. You rock!

2008-12-24 @ 00:28:33
Postat av: Mmm

Men jag hatar det där "surt och äckligt". Jag har haft flytningar hela livet, varje dag, och jag tyckte det luktade surt och äckligt. Tycker fortf inte det luktar mums men det är väl subjektivt. Men det gjorde mig så osäker det där "surt och äckligt" när jag var yngre,, typ 11-12. (Det var ju aldrig nåt fel med mig)

2008-12-24 @ 12:06:00
Postat av: Amanda

ska flytningar inte lukta någonting alls? isåfall kanske lactal är ett alternativ för mej? iofs luktar det inte surt och äckligt. eller jo, kanske lite surt...

2008-12-25 @ 01:27:37
Postat av: FRÅGA!

Jag har alltid undrat en sak. Lactal ska ju "återställa" PH värdet där nere.. innebär det att det alltså inte blir någon skillnad om man haft mycket flytningar så länga man minns? För då finns det ju inget att "återställa" om det alltid varit så..?

2008-12-26 @ 02:22:26
Postat av: Eden

Lactal återstället pH-värdet men det har inte så mycket att göra med mängden flytningar tror jag. För bara för man har flytningar betyder ju inte det att det är något fel på en.



Det gör däremot att eventuell irritation försvinner vilket gör att flytningarna slutar lukta illa. Och då menar jag riktigt illa.



Har man flytningar som luktar litegrann så är det inget att oroa sig över.

2008-12-28 @ 17:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0