Att få eller att ta, vad är egentligen bäst?



Det här med att få orgasm är för många tjejer och kvinnor ett stort problem. Många har aldrig haft det och vissa bara någon enstaka gång. Att vissa har lättare att få det än andra kan anses vara orättvist och tankarna om varför just Du ska ha svårt för det, sabbar din förmåga att faktiskt få det.
Eller, får och få? Det är ju det som för så många är själva problemet!

Många kvinnor tror och förväntar sig att de ska en orgasm, att mannen ska ge den till dem, att det är deras plikt att se till att kvinnan ska komma. Men varför är det så egentligen? Mannen själv ser till att han får sin genom att stöta in i fittan, så varför kan då inte kvinnan se till att hon får sin, istället för att ligga/rida/stå och vänta på att den ska komma till henne som ett brev i brevlådan, eller som om det vore en present som hon får endast om hon har tur.

Nej, bort med dessa tankar om att det är mannen som tvunget ska ge er orgasm och fixa det själva istället. Rör dig på det sättet du tycker bäst om, säg till honom att ta på dig på det sättet du gillar och se till att du får det så skönt som det bara går - var självisk. För vet ni vad? I sängen är det som kvinna alldeles tillåtet att vara självisk eftersom att männen kommer älska varenda rörelse ni gör, varenda "tillsägelse" de får om vad de ska göra och framför allt blickarna och ljuden från er när ni har det som bäst, för det är faktiskt då de flesta männen njuter som mest.
Dem vill ju också att ni ska komma, ibland mer än vad ni själva vill!

Jag hoppas inte att jag har fått det att låta som om det vore världens lättaste sak att få orgasm, för det vet jag att det för många verkligen inte är. Men för er som väntar på att orgasm kanske det är bra att veta att det faktiskt inte behöver gå till så. Jag personligen tror faktiskt att det är fler kvinnor som tar sin orgasm, än får den.

Hur är det för er?


Kommentarer
Postat av: MaDeLiÑo

TA! TA! EGO!

2008-07-10 @ 21:07:24
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Hon

Jag tar den, definitivt. Leder honom rätt, kommer på dirren, blir trött och slöjuckar lite tills han kommer ändå. Om jag varit man hade det inte låtit okej.. men jag är inte man och faktum är att min pojkvän tänder på att jag kommer och därmed kommer mest av bara farten, så oss passar det bra. Men jag får lite dåligt samvete av att jag blir så slö. Men vad är alternativet? Att jag inte ska försöka komma?



Det får du gärna skriva om, förresten! Jag blir fullständigt SLUT efter orgasm, lite som motsvarigheten till många killars sädesuttömning, hur ska jag kunna spela en fortsatt aktiv roll när jag mest bara vill vända mig om och vila lite?

2008-07-10 @ 21:11:21
Postat av: E

Är det vanligt att få orgasm av g-pungten inne i slidan ?

2008-07-10 @ 21:12:47
Postat av: Ronja

Jag gillar både att ta och ge faktiskt! Man njuter ju också av att se sin partner njuta :)

2008-07-10 @ 22:30:14
URL: http://hollywoodhoney.blogg.se/
Postat av: *glad*

Jag fick min första orgasm igår och jag erkänner jag har nog lite förväntat mig att min pojkvän ska ge mig en. Men på sista tiden har jag försökt tänka mer på hur jag skulle kunna göra för att göra det skönare för mig själv och på så sätt få orgasm. Efter det har vårt sex bara blivit bättre och bättre och igår tillslut efter mer än ett år så fick jag också uppnå det som alla vill uppnå :)

2008-07-11 @ 00:27:59
Postat av: Eden

Glad: Oh, vad roligt att höra! Kan tänka mig vilken känsla det var :) jag kommer själv ihåg min första orgasm, efter att ha väntat i cirka 7 månader blev jag så glad att jag nästan började gråta haha!

2008-07-11 @ 16:17:35
Postat av: :)

ungefär som hon skriver "ta och ta" och man får och får ;D

2008-07-11 @ 19:55:23
Postat av: Luna

Jag fick min första orgasm nyss jag med efter 6 månaders försök. Vi provade en ny ställning och det var himlen, det tog ingen tid alls :)

2008-07-11 @ 22:42:53
Postat av: A

Luna: Vad var det för ställning?

2008-07-12 @ 15:22:05
Postat av: Luna

Vi hittade den i en kamasutra bok, den hette Elefanten. rekomenderar den Stark;):)

2008-07-13 @ 18:08:01
Postat av: Joanna

Hej!

Jag har en liten fråga som jag hoppas att någon kan svara på: Om man fortsätter att runka en kille efter att han har kommit, får han då ont?

2008-07-13 @ 20:04:33
Postat av: Björn

Först och främst - j*vligt bra blogg. Kul att se det blandade urvalet av människor som läser med. Dagens inlägg var hur sant som helst. Inser tjejer det här som du skriver om så inser de också att de kan inte misslyckas. Vettigt och så sant det kan bli. Våga ta Den!

2008-07-14 @ 00:45:35
URL: http://bjarn.blogg.se/
Postat av: michaela

asbra inlägg eden!!! instämmer helt!

2008-07-14 @ 23:35:14
Postat av: Jakob

Vill du se Big Brother 2009? Isf får du jättegärna skriva under och om du vill kan du tipsa dina läsare :) Din blogg är väldigt intressant att läsa :) over and out



http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2285

2008-07-15 @ 23:34:00
Postat av: Helena

Perfekt skrivet! Jag älskar te x en skön 69.a men att bli påsatt bakifrån o samtidigt smeka sig själv till en orgasm, wow va gött! =) Kramiz

2008-07-16 @ 00:37:40
Postat av: m

jag håller med helena! min kille älskar när jag smeker mig själv samtidigt, vi gör en variant av skeden när jag ligger på rygg med särade ben och han ligger på sidan och juckar samtidigt som jag smeker mig. det slutar i nästan samtliga fall med att vi kommer samtidigt. det är den maffigaste känsla jag erfarit i mitt liv.

2009-07-20 @ 20:39:59
Postat av: sandra

Hej , vill du vara med på veckans länkning hos mig ? Skriv en kommentar att du vill vara med så lottar jag ut 10 stycken ikväll klockan 10

Ha det så bra

2009-07-20 @ 20:51:03
URL: http://sandranaoom.blogg.se/
Postat av: Shia Fan

Hej, är du ett Shia LaBeouf fan?



Kika då in den här bloggen!

http://shiaalabeouf.blogg.se

2009-07-20 @ 21:00:22
URL: http://shiaalabeouf.blogg.se/
Postat av: Elina

fin blogg! lägga till varandra på bloglovin=)



XoXo

2009-07-20 @ 21:31:10
URL: http://klassensfru.blogg.se/
Postat av: Celina

hmmm... självklart tar jag, men jag älskar att ge! att se någon (typ sin kille) njuta är ju det bästa som finns :)

2009-07-20 @ 21:41:36
URL: http://starbucks.blogg.se/
Postat av: sandra

saandwitchen.blogg.se

Kom in och läs!!!

2009-07-20 @ 21:49:27
URL: http://saandwitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0