Hur gör jag för att huden där nere inte ska bli irriterad så fort jag rakat mig?

På tal om hår på muffen så vet jag att det är många som har problem med att huden där blir irriterad när man rakar sig och jag tänkte därför komma med några tips för att undvika det.

Det viktigaste för mig är att använda en relativt ny rakhyvel, venus breeze är jättebra, men det fungerar även bra med engångsrakhyvlar. Att smörja in sig med lite intimgel- eller tvål innan man börjar raka sig, förhindrar i de flesta fallen huden från att bli irrterad och klia. Många tipsar om att man ska raka medhårs, men för mig låter det ganska omöjligt. Det blir inte tillräckligt lent och dessutom hade det säkerligen tagit år och dar innan man blivit klar. Därför tipsar jag er helldre om att smörja in er med en intomlotion eller babyolja efteråt istället.

Bästa stället att hitta det ni behöver är på Apoteket. Känner ni er osäkra på något så är det bara att fråga någon i personalen.

Kommentarer
Postat av: tusensanningar

Budgetvarianten, deo på nyrakad muff, funkar också :)

2009-02-03 @ 00:36:08
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: Klumpesnusk

Vad gäller det där med mothårs/medhårs så ska man först raka medhårs, SEN mothårs. Det minskar slitaget på huden avsevärt.



Åtminstone är det min erfarenhet :)

2009-02-03 @ 00:36:18
URL: http://www.klumpesnusk.se
Postat av: Anna

Oh, antibakteriellt medel! Den bästa lösningen på om man brukar få hårsäcksinflammationer. Dutta på lite (finns att köpa billigt på apoteket, på hyllan med sårvård) direkt efter rakning så dör bakterierna som annars hade inflammerat dig. Känns inte det minsta - och fungerar faktiskt. Sen om man behöver något mer så satsa på en svalkande aloe vera kräm. Ciao!

2009-02-03 @ 09:05:41
URL: http://fladdenflicka.blogg.se/
Postat av: Hanna

För mig far hårstråna in i huden och växer där och då får jag utslag. Ibland (ursäkta om detta är äckligt) går det att klämma ut jävligt långa hårstrån från det irriterade området och ändå rakar jag mig inte mothårs... Nån som har samma problem som jag?

2009-02-03 @ 14:23:45
Postat av: a.k

RAKLÖDDER raklödder, raklödder är allt jag har att säga...

2009-02-03 @ 19:34:56
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Hårborttagningskräm funkar oxå, inte en ända röd prick efter det...len och fin..

2009-02-03 @ 22:48:36
Postat av: Egoina

annat bra tips är att ta på "sexleksaksrengöringsmedel" efteråt. alltså sånt där bakteriedödande. Det svider - men det är bra.



Kollade kommentarer längre upp. Det som finns att köpa på apoteket, som inte svider verkar värt att testa.

2009-02-03 @ 23:05:31
URL: http://egoinas.se
Postat av: Ronja

<b>Jag har en liten frågestund på min blogg just nu så passa på att kika in och fråga mig vad som helst!</b>

2009-02-03 @ 23:42:42
URL: http://metrobloggen.se/roraastar
Postat av: Anonym

Jag rakar alltid medhårs och skulle aldrig göra det mothårs. Niveas shaving gel for men är jättebra !

2009-02-04 @ 18:23:06
Postat av: Anonym

inte vill man väll ha herrdoft där?

2009-02-05 @ 15:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0