Lite ironiskt är det nog

Det här med orgasmer alltså.. Gång på gång läser jag om hur viktigt det är att känna sin egen kropp för att kunna få en så bra orgasm som möjligt, och att det är mycket lättare att få det när man har sex om man först lär sig att få det på egen hand. Detta förstår inte jag och det jag är på väg att berätta kommer kanske komma som en chock för er, men, jag måste!

I nästan tre år har jag haft sex - när jag vill, hur jag vill, var jag vill. Jag kommer alltid, oftast flera gånger till och med.. Men när det kommer till att fixa det på egen hand så är det helt omöjligt. Jag kan inte förstå hur alla verkar tycka att det är det lättaste som finns, jag kan verkligen inte förstå.

Visst, ibland när jag försöker själv så har det känts precis som det gör innan jag brukar komma, men sen händer det inget mer. Så snälla, berätta för mig - hur kan ni tycka att detta är världens lättaste grej? Och vad tusan är det jag missar?

Egentligen är detta inte ett problem för mig, tycker bara att det hade varit kul att kunna fixa det själv också liksom. Och hallå, är det inte lite ironiskt att jag driver en sexblogg när jag inte ens kan fixa en egen orgasm? Haha.

Kommentarer
Postat av: Singelmamman

Har du hittat klittan?? Lättast om du smeker dig själv när du har sex...jag va tvungen att prova hur många gånger jag kunde komma på rad..11..med hjälp av fingrar och en härlig snopp...Bara att testa sig fram

2008-02-28 @ 22:28:41
URL: http://lyxmorsan.blogg.se
Postat av: Singelmamman

Jag har hört det förut att vissa har svårigheter med det. Undrar va det beror på. Antingen funkar det eller oxå inte..men hoppas du fixar det..hehe. Jag får väl fixa en kurs annars..haha

2008-02-28 @ 22:46:23
URL: http://lyxmorsan.blogg.se
Postat av: Sabine

jag kan fixa det själv på bara några minuter,
och när jag har sex så kommer jag säkert 10 ggr, minst!
det är skönt för mig å ha det lätt.. ;)

2008-02-29 @ 10:38:59
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

För mig är det precis tvärtom.. vilket är lite tråkigt :/ Jag kan komma på egen hand, riktigt snabbt dessutom om jag vill.. men när det gäller sex så känner jag mig dum och lite obekväm med att smeka mig själv samtidigt som vi håller på.. har du något tips till hur man får orgasm under samlag?
Ett tips till dig är ju att fantisera intensivt om att du har sex med någon när du onanerar :)

Tack för en bra blogg!

2008-02-29 @ 15:13:19
Postat av: kåtbocken herself

använd duschen till hjälp. ha en hyffsat hård stråle och gnugga duschen mot din klitoris eller hela vaginan

2008-02-29 @ 20:05:16
Postat av: Carl Johan Rehbinder

En bra klitorisstimulator är förstås inte så dumt att ha.
Det finns en mängd olika vibratorer på marknaden, så det kan vara svårt att välja. De bästa är förstås de dyraste, men det kan vara värt pengarna. En LELO är förstås top of the line, men det finns andra kul vibratorer också - Rock-Chick som stimulerar både klitoris, blygdläppar och G-punkten, t.ex.

2008-03-01 @ 06:34:15
URL: http://tantrikblog.wordpress.com/
Postat av: Anonym

ok jag undrar väl tvärtom isf, som postat av: *inget namn* skrev. Jag kan komma på 1-2 min på egen hand, flera ggr i rad, hur lätt som helst. Men med ngn annan får jag svårt att slappna av och känner mig jobbig, o känner press på mig att komma snabbt, vilke tleder till att det tar ännu längre tid, o killen tröttnar =(

2008-03-18 @ 03:58:34
Postat av: Anonym

Jag måste bara kolla en grej .. jag menar, vadå " killen tröttnar "
jag e ingen expert på sånt här, men har hört att typ 20% eller något sådant inte ens kan komma, ( okej, ja .. det va på outsiders ) haha, nej .. men seriöst .. " killen tröttnar " hur gör dom då?

sorry om jag har fördomar .. men skulle min kille lägga av för att jag inte kom, då skulle nog JAG tröttna.

2008-03-19 @ 18:01:45
Postat av: Eden

Anonym: Känns som att du har kommenterat fel inlägg? Men jag håller med dig. Skulle min kulle lägga av bara för det så hade jag också tröttnat! Så ska det inte vara.

2008-03-19 @ 19:03:36
Postat av: janina

jag kan komma hur många gånger som helst, hur mycket som helst och när som helst, när jag onanerar.
genom sex har jag aldrig någonsin kommit

2008-05-23 @ 18:20:44
URL: http://smileatme.blogg.se
Postat av: anonym

jag kommer säkert 3-7 gånger varje gång jag har sex, och jag tycker inte om att få orgasm, det gör liksom ont.. detta är riktigt jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra eftersom att min pojkvän ständigt försöker få mig att komma. hjälp?

2009-01-04 @ 13:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0